wat een verhaal?? (dit stond in de telegraaf)

• Gerry

do 10 dec 2009, 09:38 | 69 reacties Vrouw in coma door tatoeage WILRIJK - De 26-jarige Deborah Lelie uit het Belgische Wilrijk wordt in een kunstmatige coma gehouden en dreigt haar been kwijt te raken nadat ze een tatoeage liet zetten…

De jonge verpleegster liet in een tatoeagezaak in Hamme een roosje op haar enkel zetten, waarna ze besmet raakte met een vleesetende bacterie.

Complicaties

Deborah stapte op 27 november de nieuwe zaak van tatoeëerder Adri (40) binnen. “Ik kende haar, want ze liet eerder al een tatoeage bij me zetten. Deze keer wilde ze de naam van een ex-geliefde op haar enkel laten wegwerken onder een roodzwarte roos”, vertelt Adri aan Het Nieuwsblad. “Ze lachte en was blij dat ze helemaal van de geliefde af was.” Maar op maandag stond haar moeder ineens in de tattooshop. “Haar dochter was met complicaties opgenomen in het ziekenhuis.”

“Alles wijst erop dat Deborah vecht tegen een vleesetende bacterie”, zegt Jan Eyckmans van Volksgezondheid. Volgens hem komt die slechts heel sporadisch voor. “De vleesetende bacterie behoort tot de eigenlijk heel onschuldige bacteriën die iedereen heeft, vooral in de keel en in de mond. Op zich zijn die bacteriën onschadelijk. Maar als de bacterie terechtkomt in een open wonde, zoals een tatoeage, kan ze bij een heel klein percentage mensen voor een overreactie zorgen. In dat geval tast de bacterie het weefsel aan waardoor het kan afsterven.”

Klacht

De moeder van Deborah heeft een klacht ingediend bij het Openbaar Ministerie. Er wordt onderzocht of de tattooshop iets te maken heeft met de besmetting.

Tatoeëerder Adri vermoedt echter dat de verpleegster zelf niet helemaal vrijuit gaat. “Ik had haar op voorhand gevraagd open schoenen aan te doen op de dag van de tatoeage. Omdat zo'n wond niet kan genezen in dichte schoenen. Maar na het zetten van dat roosje trok ze haar laarzen aan. Ik heb ook vernomen dat ze in het weekend de hele tijd heeft rondgelopen in schoenen die dicht zijn. Tja. Voor mij is het duidelijk: ze heeft de nabehandeling niet goed gevolgd.”

• Peter

BIZAR!!