curcus tatoëren

• gratia

kan iemand mij vertellen waar ik een opleiding kan volgen om te kunnen tatoëren.

• King

Er is geen curcus voor en iedereen die een “curcus” aanbied zouden ze moeten verbieden

• Janine

En hoe moet je het dan leren????? Zeker eerst een “slaafje” van een andere tattoeerder zijn voor een aantal jaar? (als ze je het uberhaupt willen leren). Jammer…

• ***american-x-tattoo***

Ja Janine, zo werkt het wel. Jullie kijken natuurlijk dat zeer leuke Maimi inkt (walgelijk programma) en daarin hebben ze ook een leerling. Mensen dit is tv en gedramatiseerd allemaal, zo gaan ze hier in Nederland niet om met een leerling, maar je begint wel onder aan.

Gratia, als jij echt dit mooie vak wilt leren, dan zou ik een hele mooie en duidelijke portfolio gaan maken, met je beste teken werk hierin. Als je dit klaar hebt, kan je hiermee bij studio's langs gaan en het laten zien. Als een artiest onder de indruk is van jou werk, is er zeker een kans dat je een plek krijgt als leerling, maar je zal zeker onderaan moeten beginnen. En vooral veel blijven tekenen.

Er zijn idd hier in Nederland jammer geneog tattooeer cursessen, alleen kosten die veel geld en de tijd die je er voor terug krijgt is nog niet genoeg om te leren hoe je een goede transfer maakt, laar staan enige kennis opdoen van het tattooeren zelf. Nee dit is pure geld klopperij.

• King

Ja Janine wat denken jullie nou??

Echt veel van jullie mensen begrijpen het niet he, tattoo artiest is niet zo maar ff een beroep wat je kan oppakken zoals timmerman, advocaat, dokter of whatever

Je moet passie hebben!! Elke dag niks anders doen dan tekenen, tekenen en nog eens tekenen.

Ja, als je nog niet kan tattooeren begin je als apprentice als je geluk hebt en ja dan mag je lekker de kutklusjes doen en waarom? juist omdat er geen opleiding is, denk je dat iemand die jarenlange kennis en ervaring heeft dit zomaar even aan iemand gaat leren die in een opwelling na miami ink, la ink, london ink besloten heeft om tattoo artiest te worden?

En ga je daar over zeuren, dan heb je niks te zoeken in het vak, ik ken zo 10 tattooshops waar ze mensen nodig hebben maar mensen die met zulke opmerkingen komen zal ik nooit helpen.

Gratia, eigenlijk zou ik jou niet eens tips willen geven want dat oproepje slaat nergens op, geen info, geen mottivatie niks, mensen zeuren vaak over Martin maar hij is dan weer aardig genoeg om je tips te geven dus volg zijn advies op.

Maak een portfolio van je tekenwerk, al vraag ik me af of je wel kan tekenen want je oproep komt over alsof je zoiets hebt van, laat ik is tattoo artiest worden.

• john

***american-x-tattoo*** Schreef:

——————————————————-

> Ja Janine, zo werkt het wel. Jullie kijken

> natuurlijk dat zeer leuke Maimi inkt (walgelijk

> programma) en daarin hebben ze ook een leerling.

> Mensen dit is tv en gedramatiseerd allemaal, zo

> gaan ze hier in Nederland niet om met een

> leerling, maar je begint wel onder aan.

>

> Gratia, als jij echt dit mooie vak wilt leren, dan

> zou ik een hele mooie en duidelijke portfolio gaan

> maken, met je beste teken werk hierin. Als je dit

> klaar hebt, kan je hiermee bij studio's langs gaan

> en het laten zien. Als een artiest onder de indruk

> is van jou werk, is er zeker een kans dat je een

> plek krijgt als leerling, maar je zal zeker

> onderaan moeten beginnen. En vooral veel blijven

> tekenen.

>

> Er zijn idd hier in Nederland jammer geneog

> tattooeer cursessen, alleen kosten die veel geld

> en de tijd die je er voor terug krijgt is nog niet

> genoeg om te leren hoe je een goede transfer

> maakt, laar staan enige kennis opdoen van het

> tattooeren zelf. Nee dit is pure geld klopperij.

maarre martin als ik me niet vergis heb jij t toch ook

jezelf aangeleerd,enne je moet absoluut wel wat kunnen tekenen

maar als je goed kunt natekenen en combineren en

er je eigen draai aan kunt geven kun je ook al heel

ver komen.

ik zie vaak genoeg tattoos waarvan ik denk ik heb dat al s gezien

maar dan hebben ze er een paar dingen aan veranderd en ziet

t er best tof uit.

en betreft die cursus NIET DOEN.

heb t ook s gedaan je steekt er wel iets van op maar kost

een godsvermogen,daar had ik nu 3 heleee goeie machientjes voor kunnen

kopen

• jordy

Heel goed gezegd!!!!!

jordy

www.tattoolaura.nl

• jack

klop! tattoeren is geen baan! maar een levensstijl!! 24/7

• re

King Schreef:

——————————————————-

> zoeken in het vak, ik ken zo 10 tattooshops waar

> ze mensen nodig hebben

> .

hey

jeschijnt er veel af te weten net zoals wat anderen dus hier wat vraagjes

wil nu al jaren gaan tattooeren ( voor de hype ) ooit zelfs een fout tattoo pakket gekocht, maar nooit gebruikt op een mens leek me niet goed idee zonder ervaring en te gevaarlijk qua hygiene

nu zit ik dus met het idee, ga ik naar shops toe om elke keer afgewezen te worden ( mijn tekeningen zijn ok hoor ik ) maar gewoon omdat ze niet zitten te springen om nieuwe mensen.

of ga ik toch inversteren in goede spullen ( maar hoe te bestellen als je geen shop bent) en oefenen op varkenshuid wat ik 1x heb gedaan

en ga je het zelf leren?maar hoe leer je dan linen shaden je machiene afstellen als je geen leraar hebt?

wat ik duidelijk wil maken is dat ik NIET onvelig wil gaan werken en zomaar mensen wil prikken , maar toch een manier moet gaan kiezen om te beginnen in deze wereld.

wie weet er een shop waar ze mensen nodig hebben?

thanx

• k.s

ik vraag me sowieso af hoeveel shops er zijn die freehand kunnen tekenen,zijn er ook maar weing ten opzichte van de shops die er zijn,de meeste shops word nog steeds uitgezocht uit de boekjes

dus dat hele goede tekenen zie ik niet altijd in verbinding staan met goed leren/kunnen tattoeeren