"leerling"

• ttb

het word steeds erger op de advertentiesites zoals buurtlink en marktplaats.

“leerlingen” bieden zich aan om goedkoop tattoo's te zetten.

ze durven er zelfs foto's bij te zetten van hun kleutertekeningen en gekras, het ziet er niet uit.

en geloof me , het zijn geen leerlingen in een shop maar krassers met een EBAYkitje.

walgelijk.

• Gerry

TTB vertel jij hier nou is hoe je het vak moet leren??

als je ergens mee wil lopen (en daar staan er veel van op dit forum)

dan kan je alle tattoo shops van NL aflopen en dan kan je echt nergens terecht

en als je gratis op mensen wil prikken dan is het ook niet goed

er wil gewoon niemand dat er NOG meer tattoo boeren bijkomen

dat is het wel zo een beetje

iedereen heeft commentaar op iedereen en dat is al 30 jaar zo hoor

en weet je waarom? omdat ze allemaal dat tattootje liever zelf zetten

er zijn er denk ik een stuk of 10 die het het hele jaar druk hebben

en voor de rest zitten ze ook allemaal te kloten om hun hoofd boven water te houden

haha

nou ga jij het mij maar is vertellen gr Gerry

• ttb

ik snap je opwinding niet ?

dus volgens jou is het goed als een hobbyprikker slechte tattoos levert ?

en de kans op ziektes omdat ze het niet zo nauw nemen met de hygiene ?

en hoe je het vak moet leren , in ieder geval geen slachtoffers op marktplaats zoeken.

oefenhuid en varkenshuid genoeg. (of familie en vrienden)

• inktjunkie

ttb schreef :

dus volgens jou is het goed als een hobbyprikker slechte tattoos levert ? OOK SOMMIGE SHOPS KUNNEN DIT..

ben zelf hobbyprikker en bijmij is het wel goed geregeld…

en de kans op ziektes omdat ze het niet zo nauw nemen met de hygiene ? ZIE BOVEN

bij mij zijn alle naalden per stuk steriel verpakt , ik pak mijn clipcord in en werk met nwe schone handschoenen

en hoe je het vak moet leren , in ieder geval geen slachtoffers op marktplaats zoeken.

oefenhuid en varkenshuid genoeg. (of familie en vrienden) NIET IEDEREEN HEEFT VRIENDEN DIE EEN TAT2 WILLEN..

sorry voor de hoofdletters maar anders kon ik het niet scheiden..

• ttb

helemaal met je eens inktjunkie , er zijn thuisprikkers die beter werk afleveren dan shoptatoeerders. (ook de hygiene is in veel shops niet alles)

wat ik bedoelde is dat als je op ebay een setje koopt , 3 minuten geoefend hebt en je meteen op marktplaats je krastekeningen aanbied.

DAAR ben ik het dus niet mee eens , degene die dat doen zouden zich eerst goed moeten verdiepen in de hygieneregels en kennis van het tatoeeren.

pas als ze dat onder de knie hebben en een beetje mooie tattoos kunnen zetten , ga DAN PAS adverteren.

maar helaas heeft 90 % van de mensen die een tattoosetje aanschaffen eurotekens in de ogen staan.

• raoul

Persoonlijk vindt ik het niet erg als er maar wat “áangeklooit” wordt, ik verwijder ze namelijk met LASER.

Maar ik kom wel veel tat2s tegen die echt gepruts zijn.

Te diep, en dat 2 x achterelkaar, onleesbaar, of zgn cover ups die er uitzien als vlekken.

Gelukkig nog wijnig mensen met gezondheidsklachten gehad, hoewel er maar weinig shops met ggd goedkeuring werken.

Kost ook minstens €500,00 excl aanpassingen in je salon.

• Romana

He Raoul,

Persoonlijk heb ik er niets op tegen als mensen maar aanklooien met Laserapparatuur, maar de onderstaande zin:

Gelukkig nog wijnig mensen met gezondheidsklachten gehad, hoewel er maar weinig shops met ggd goedkeuring werken

gaat helemaal nergens over……..

• ***american-x-tattoo***

Gaat idd nergens over.

Hij maakt hier gewoon reclame voor zijn laser show.

Ja ik zou zeggen doe dit op de laser start pagina.

• Peter

Ik ben het met de meningen over thuisprikkers gedeeltelijk eens.. veelal knoeiwerk!

Zelf ben ik toevallig ook thuisprikker, maar doe alles keurig volgens de gestelde regels en richtlijnen.. tevens werk ik met een goed (afgestelde) machine, steriele naalden, goedgekeurde inkt en altijd hygienisch!!

Waarom ben ik een thuisprikker? Omdat helemaal niemand mij een kans bied om bij hem of haar te komen werken, al is het als voetveeg voor kopieer en schoonmaak werk. En dan te bedenken dat ik beter teken dan menig ander en keurige tattoo's zet (en ja dat zegt iedereen over zichzelf). Wat moet ik dan.. gelijk een shop openen..

Het tattoo circuit is best lastig om binnen te komen, en eigenlijk is dat ook wel oke het tattooeeren wordt anders “te gewoon” het moet een vak appart blijven een soort “beroepsgeheim” .. helemaal mee eens!! Maar maak eens een uitzondering..

Mijn hele leven staat in het teken van kunst (10 jaar graffiti ervaring) en zou dolgraag de rest van mijn leven willen tattooeeren maar zeker niet voor het geld.. dan had ik wel accauntant o.i.d. geworden maar puur uit passie en creatieve bezigheid!!

• buurman

hmmm wijnig en accauntent??? wanneer men zo spelt, zou ik diegene helemaal niet aan me laten zitten….