Mijn man is er niet blij mee...

• Linnas79

Hallo,

Na wat nadenken heb ik besloten dat ik een tattoo wil laten zetten. En als ik eenmaal iets in mn kop heb zit het niet in mn …, dus vanavond heb ik meteen een afspraak gemaakt voor volgende week.

Maar, nou komt het, mn man is er niet over te spreken. Hij vindt het “niks voor mij” en “niet mooi” en zou er “niet blij mee zijn”.

En daar zit ik dan… Enerzijds wil ik mn man niet voor zn hoofd stoten, anderzijds is het toch uiteindelijk (hoe bot dit ook klinkt) mijn lichaam en mijn beslissing. Ik heb wel geprobeerd het met hem te bespreken, maar hij blijft van die ontwijkende antwoorden geven…

Ik wil die tattoo wel graag, maar dit geeft wel een wat rotgevoel erbij en daar bààl ik van!

Wie (her)kent dit probleem?

• Maartje

“Enerzijds wil ik mn man niet voor zn hoofd stoten, anderzijds is het toch uiteindelijk (hoe bot dit ook klinkt) mijn lichaam en mijn beslissing. Ik heb wel geprobeerd het met hem te bespreken, maar hij blijft van die ontwijkende antwoorden geven…”

Pffff wat nou bot? Het IS toch jouw lichaam? Jij doet er toch zeker wel mee wat je zelf wilt?

Sorry hoor, maar vréselijk van die mannen of vrouwen die zich in hun doen&laten laten beperken door hun partner! Ja, ok, tenzij je het hebt over het bed delen met een ander ofzo, maar een tattoo, kom op zeg!

• Remco S

En anders om? Bedenk je hoe jij het zou vinden als je man iets met zijn lichaam zou doen, wat jij niet mooi vind.

• Remco S

“Sorry hoor, maar vréselijk van die mannen of vrouwen die zich in hun doen&laten laten beperken door hun partner! Ja, ok, tenzij je het hebt over het bed delen met een ander ofzo, maar een tattoo, kom op zeg!”

Dat zijn nou de consequentie`s die er zijn als je een realtie aangaat. En dat zijn geen beperkingen, maar concessie`s. Elke relatie is gebaseerd op wederzijds vertrouwen.

• Maartje

Nou ja, persoonlijk vind ik dat je je nooit door je partner moet laten beperken in de dingen die je écht wilt. Als ik zo graag een tattoo wil, dan neem ik die. Ik ben tenslotte de rest van mn leven met mezelf, maar wie zegt dat ik ook de rest van mn leven bij mn partner ben?

• *****americanx*****

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Je hebt met zijn 2en een relatie, maar je hebt binnen die relatie ook nog altijd je eigen leven.

Door een lichaams versiering te nemen, verander je niet als persoon toch. Ik vind het echt bekrompen dat pertners elkaar dingen gaan verbieden en of uit het hoofd gaan praten.

Je bent toch baas over je eigen lichaam dacht ik zo.

Mijn vriendin vind het idee dat ik me hoofd verder vol ga laten zetten ook niet je van het en ziet het liever ook niet. We hebben er uiteraard goed over gepraat en ze zei op het laatst, ja als dit jou keus is kan ik er niks van zeggen, het is tenslotte jou lichaam.

Ik vind dus dat je het zelf moet beslissen en als hij echt van je houd accepteerd hij je besissing.

• Remco S

Dat bedoel ik met concessie's doen. Er over praten. Dat is wel wat anders als zeggen: Ik neem een tattoo en jij kan de dinges krijgen.*****americanx***** schreef:

• Maartje

En als je er over praat en jij zelf wil het gewoon graag en de partner houdt voet bij stuk en vind het niet mooi en wil niet toegeven? Wat doe je dan? Toch maar niet doen omdat de partner het niet mooi vindt?

Ik wou ooit eens dolgraag een piercing, mn toenmalige vriendje vond het niks. Ik zei; nou, dan dump je me toch lekker als ik die piercing toch laat zetten? Wat hij dan ook heeft gedaan. Als iemand je dáárvoor al dumpt…

Als je van elkaar houdt, dan gun je elkaar toch dat soort dingen? Ik moest ook even slikken toen bleek dat mn vriend een hele sleeve wil ipv een halve, maar ja, het is zijn lichaam en ik houd toch wel van m.

Nee sorry, als partners al moeilijk gaan doen over tattoos en/of piercings….

• Remco S

Mijn idee: Als partners moeilijk doen over elkaars lichaam, zijn ze geen partners en passen ze niet bij elkaar.

• Linnas79

Goh, in één keer een hele discussie, dat had ik toch niet verwacht… :-)

Tuurlijk hebben diegenen die zeggen “het is toch jouw lichaam” gelijk, maar ik hou van mijn man en wil hem toch ook niet kwetsen. Het is overigens niet zo gek dat hij me ervoor zou verlaten hoor!!! Mar hij vindt het gewoon niet zo leuk, nja, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

Hmm, ik denk inderdaad dat ik het ook niet echt leuk zou vinden als hij zijn kop liet kaalscheren o.i.d., maar verder dan “niet leuk vinden” gaat het niet gelukkig.

Enfin, ik heb de afspraak gemaakt, die blijft gewoon staan en dan hoop ik dus gewoon maar dat hij het mooi gaat vinden uiteindelijk.

(Het wordt trouwens een tattoo van New Zealand met the Southern Cross erboven!)