leren tattoo zetten

• annalies

ik zou graag willen weten of het mogelijk is om ergens een cursus te volgen om te leren tattoozetten.

• tattooooooooos

ja dat kan

maar dat is ook vaak geldklopperij, want een tattoo leren zetten doe je niet ff in een dagje

Tatoeëren is een vakmanschap en een kunst

• annalies

waar zou dat dan kunnen als ik het wel echt zou willen leren?

• tattooooooooos

verzamel je tekeningen, maak een portfolio, ga tattooshops af en vraag wat ze er van vinden en vraag of ze je het vak willen leren

succes

• marcel

ik heb net een compleet nieuwe tattoo uitrusting aangeschaft , daarbij heb ik ook oefenhuid bij gekocht , die zijn er in verschillende maten zodat je niet je vrienden hoeft te tatoeeren (en dus je vriendenkring ziet krimpen hahahaha) .

het was wel even zoeken naar een groothandel die niet om een kamer van koophandel nummer vroeg maar ik vond er dus 1 .

de oefenhuid is niet ideaal maar je weet meteen of je een vaste hand hebt

en je leert het machientje kennen , en lukt het echt niet dan zet je de uitrusting op

marktplaats en je bent het zo weer kwijt .

ps: werk wel steriel ook bij het oefenen , ook daar moet je handigheid in krijgen .

bij de groothandel koop je dus ook gewoon wegwerp tubes en naalden .

de tubes en naalden kosten 0,85 per stuk dus dat valt best mee .

veel succes .

• giovanni

..heb onlangs enkele maanden geleden ook machientje aangeschaft..ook met enkele rubbere vellen. Maar heb cursus gevolgd bij tattoeur,anders is het prutse en prutse. En die rubbere velle vind ik maar heel slecht te gebruike en heb nu bij de slager enkele varkenshuide gevraagd en kan ik me daar wel goe op uitleven…en euh..het lukt al zeer aardig. Grtz

• rebel tattoos

hallo

ja je kunt een cursus gaan volgen ofcursus materiaal gaan kopen.

maar goed het is niet de methode, leer het zelf.

het moet jou liggen en in je hart zitten en niet denken goh ik kan tekenen dus ook een tattoo zetten.(doe je het wel word je vanzelf op je vingers getikt)

vraag maar menig tattooartist.

denk goed na en koop een setje en oefen oefen oefen totdat je er blauw van word.

en dan word je eerste klant een tevreden klant.

hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

greetz

• stefan

waar kan je dan een degelijk machine vinden heb al wel wat gevonden maar ben bang dat dat troep is. mocht iemand een goeie link hebben kana die hem sturen naar stefan_brongers@live.nl

• marcel

northsea professional in zandvoort is een groothandel voor tattoo spullen .

ze vragen geen kvk inschrijving (hun motto is , het is een vrij beroep en iedereen staat vrij om het te leren)

veel tattoo artiesten die een shop hebben zijn vreselijk arrogant geworden en

vergeten dat zij ook als thuis/hobby tatoeerder zijn begonnen .

ik heb veel tattoos en 1 ervan heb ik ook in een shop laten zetten waarvan de eigenaar al 20 jaar tatoeert , het resultaat …. WALGELIJKE TATTOO , heb er veel spijt van.

terwijl de mooiste tattoo's die ik heb bij een (toen nog ) thuistatoeerder heb laten zetten , nu is ie 1 van de besten (tattoo mick uit dordrecht) ……..(en nu ook zo n arrogant shopeigenaartje is geworden).

let wel op als je spullen gaat kopen , dat je ook rekening houd met steriel werken .

koop niet alleen een tattoo kit maar ook voldoende spullen om steriel te werken ook bij het oefenen . reken op een beetje complete uitrusting op zo een 1500,- euro. gebruik voorlopig geen metalen grips tips en tubes maar wegwerptubes + naalden . (1 euro per stuk dus dat valt wel mee) .

vraag me gerust naar tips of spullen die je nodig hebt .

• Margje (tattootijgertje)

Hey mensen,

net even de berichtjes door gelezen nadat ik me tattoozetje van het postkantoor heb gehaald van Northsea uit Zandvoort.

Zat te kijken voor oefenhuiden maar las ook dat varkenshuid geschikt is..Zo dus eerst maar even naar de slager voor een stukkie:D

Nou mensen succes met oefenen;)

Groetjes