allergie

  • agnes

    Hallo allemaal,

    Ik heb een allergie voor kleurstof in haarverf,zo erg dat ik toen der tijd moest stoppen als kapster.Nu vraag ik mij af of je dan ook allergisch bent voor de inkt die gebruikt wordt bij het zetten van een tattoo?!

    Ik wil heel graag een tattoo laten zetten,maar niet als ik daardoor problemen krijg!

    Iemand tip of adviezen?

    groetjes Dianne

  • Kelly

    Je kan een klein puntje laten zetten op een plek die je niet ziet, bv achter je oor , tussen je tenen, onder je voet of iets dergelijks.

  • Soof

    Hahaha wie heeft je dat nou wijsgemaakt?

    Dan loop je met een jeukend stipje rond en het kost je materiaalkosten…

    Goede tip! Loop even je shop naar keuze binnen, leg het verhaal duidelijk uit en vraag of ze een allergietest willen doen. Soms kost het dan iets, ik was 10 euro kwijt, en soms doen ze het gratis.

    De allergietest houd in dat ze enkele kleurstoffen die ze gebruiken OP je huid aanbrengen. Heb je in die dagen daarna een rode en jeukerige huidreactie, ben je allergisch.

    Laat in geen geval iets IN je huid aanbrengen voor je het weet.

    Succes..!

  • Kelly

    De tatoeerder van een vriendin van me, het koste haar overigens niks, als ze een eventuele tatoeage maar bij hem liet zetten.

    Overigens is dit omdat het bij haar op de huid geen allergische reactie gaf, in de huid wel, ze heeft het dus bij het stipje gelaten.

  • Soof

    Klinkt mij beetje vreemd maar goed…Mischien een professional die dit kan onderbouwen?

    Mischien een allergie voor de naald die is gebruikt om erin te prikken?

  • agnes

    de kleurstof waar ik allergisch voor ben is getest bij een dermatolog en het heet:paraphenylenediamine (PPD) ik zou dus eigenlijk willen weten of deze stof in de inkt voorkomt!

  • Soof

    Na wat googlen blijkt dat dit geen ingrediënt is voor tattoo inkt maar meer voor henna inkt en kleding- en haarverf om het zwarter te laten lijken.

    PPD zou door het inktbesluit niet in tattoo inkten mogen voorkomen.

    Evengoed zou ik dan de tatoeerder vragen of deze stof in zijn inkt voorkomt. Dit kan hij navragen bij zijn supplier. En uiteraard toch gewoon een test op de huid. Doe dit met de kleuren die je wilt maar ook zeker met rood omdat dit de meeste reactie's geeft bij een contactallergie.

  • agnes

    Hartstikke bedankt voor je advies!!!Ik ga er stiekum vanuit dat ik eindelijk een tattoo kan laten zetten,en wil eigenlijk niet eens zon test meer doen,maar voor de zekerheid is dat wel zo slim!

    Nogmaals bedankt!Soof schreef:

    >

    > Na wat googlen blijkt dat dit geen ingrediënt is voor tattoo

    > inkt maar meer voor henna inkt en kleding- en haarverf om het

    > zwarter te laten lijken.

    > PPD zou door het inktbesluit niet in tattoo inkten mogen

    > voorkomen.

    >

    > Evengoed zou ik dan de tatoeerder vragen of deze stof in zijn

    > inkt voorkomt. Dit kan hij navragen bij zijn supplier. En

    > uiteraard toch gewoon een test op de huid. Doe dit met de

    > kleuren die je wilt maar ook zeker met rood omdat dit de

    > meeste reactie's geeft bij een contactallergie.

  • *****americanx*****

    het is idd wel zo slim om het even te doen.

    Ga naar ej tattooshop toe en overleg het met de artiest, is die er niet toe bereid zoek dan gewoon een andere shop op die het wel wil doen. Het kan je eventueel iets kosten maar dit zal over het algemeen wel mee vallen.

  • Kelly

    ze heeft het overigens wel onder haar voet laten zet omdat het daar sneller slijt, ze heeft er nu ook geen last meer van aangezien het stipje expres niet te diep is gezet en nu dus eigenlijk gewoon weg is.