verdoven van de huid

  • Druifje

    Hallo allemaal, ik heb even een vraagje over het zetten van een tattoo.

    Ik ben nog al bang voor naalden (waarom begin je er dan aan zul je je afvragen, nou ik wil het heel erg graag). Nou weet ik dat er zalfjes zijn waar een verdovende stof in zit (lidocaïne). Mijn vraag is of je ook voor het zetten van een tattoo zo'n zalf mag aanbrengen, zodat het minder pijnlijk is.

    Gr. Rianne…

  • erik

    t zetten van n tattoo valt érg mee (t viel mij iig héel erg mee), ik kon t niet echt pijn noemen. er zijn idd zalfjes voor die je kunt gebruiken, maar ik vind het onzin.

    als je n tattoo wilt moet de eventuele ‘pijn’ je niet in de weg staan.

    met zon zalfje lijkt me de kick en de euforie ook veel minder.

    zelf val ik regelmatig flauw met bloedprikken, en wordt ik ook niet bepaald vrolijk van n naald, maar k ben toch aardig verslingerd aan tattoos en piercings. je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook echt iets om trots op te zijn.

    no pain, no gain.. ;)

  • *****americanx*****

    Het is eventueel wel lichtelijk te verdoven met emla zalf, maar dit zal niet zo heel erg lang werken en ik denk als het is uitgewerkt de pijn veel erger zal zijn als dat je het helemaal niet zou gebruiken.

  • roos

    hoi hoi,

    Nou ik heb dus 3 weken geleden een tattoo laten zetten op mijn voet over 2 littekens heen en ik heb emla zalf gebruikt..

    Ik had het grootste gedeelte van mijn voet ermee ingesmeerd en ik vond het ideaal en had na afloop toen het uitgewerkt was dus ook nergens last van.

    Aantal plekken waren niet verdoofd en ik vond het echt pijnlijk en had spijt dat ik niet mijn hele voet had gedaan(dacht ook van wil het wel even voelen zonder verdoving)

    Je kan het gewoon op recept bij de dokter krijgen,dan 4 uur van tevoren de plek insmeren en geheel afdekken met huishoudfolie.

    Ik zou zeggen gewoon gebruiken.

    Succes en laat even weten wat je gedaan hebt…

  • jack

    hoi emla zalf helpt wel,maar moet 1 uur van tevoren aangebracht worden !geen 4 uur.maar als je een goede tattooist hebt doet het niet zoveel pijn hoor.

    en als je dat beetje pijn niet kan hebben ben je een tattoo niet waard! mocht je je zelf met zalf laten tattooeren zeg het wel tegen de tattooist! want je huid wordt namelijk stugger en daardoor pakt de inkt slechter.

  • woutje

    haha pijnlijk duh wat dacht je vind het zonde als mense middeltjes gaan gebruike want zo voel je tenminste er iets van en dan kan je zegge ja ik heb het late zette zonde van de verdoving ikzelf vond eerste keer ook eng maar ook spannend gelukkig was ik toen met een vriend nu heb ik meerdere en ieder plek voelt anders maar ja je moet het zelf weten wat je doet denk goed na waar je mee begint verders succes

  • Meghan

    leestekens zouden fijn zijn woutje.

    ik snapte het pas na 3 keer overlezen.

  • Without

    Anonymous

    Hallo allemaal, ik heb even een vraagje over het zetten van een tattoo.

    Ik ben nog al bang voor naalden (waarom verdovende zalf tattoo begin je er dan aan zul je je afvragen, nou ik wil het heel erg graag). Nou weet ik dat er zalfjes zijn waar een verdovende stof in zit (lidocaïne). Mijn vraag is of je ook voor het zetten van een tattoo zo'n zalf mag aanbrengen, zodat het minder pijnlijk is.

    Gr. Rianne…

    Je hebt dus tegenwoordig een zalf die wel werkt volgensmij van withoutpain.nl zoek maar eens op verdovende tattoo zalf