voorbehandeling ipv nabehandeling

• erik

hoe draagt niet roken bij aan een mooie tattoo?

• Chantal P

Omdat roken de kwaliteit van je huid negatief beïnvloedt, net als alcohol trouwens. De doorbloeding in je lichaam, dus ook in je huid, wordt minder en de celvernieuwing wordt vertraagd.

• erik

maar maakt t echt uit dan, dat je n tijdje voor je tattoo niet rookt? net als dat je niet met alcohol in je lichaam n tat laat zetten.

• K-Town Madness

Maar dan komt er een vraag in me op.

Heeft het echt nut als roker om bijv. 2 weken van tevoren te stoppen met roken?

Want hoe dan ook is niet alles uit je lichaam.

Ik heb er geen verstand van en ben ook geen roker.

• *****americanx*****

Nee dat maakt geen moer uit of je tijdelijk stopt met roken, ik denk eerder dat het nadelig is voor je lichaam op dat moment, dit omdat je hele lichaam aan het ontwennen is en je stofwisseling ook anders gaat werken en je lichaam dus daar meer mee bezig zal zijn dan met de genezing van de tattoo.

Dus mensen doe gewoon je ding en eet goed voor je, je laat prikken en als je zenuwachtig bent eet een half uurtje voor je gaat zitten ff een stuk mars of 2 stukjees druive suiker, hier wordt iets rustiger van.

Gr Martin

• Chantal P

Dat weet ik ook niet, maar er werd gevraagd of roken slecht voor je huid was en dat is het. Overigens rook en drink ik niet dus ik kan er niet uit ervaring over meepraten.

• erik

het ging over een eventuele voorbehandeling, en ik vroeg me af of bij wijze van voorbehandeling stoppen met roken bijdraagt aan een goede tattoo, zoals ik van Martinique~amy~ begreep, dat roken huidveroudering veroorzaakt wist ik. al lijkt me dat niet zo drastisch dat t echt duidelijk invloed heeft op je tattoo.

• antoinet

wat ik doe voor dat ik een tattoo laat zetten is het volgende:

zorg dat je uitgerust bent,

eet een uur voor dat je de tattoo laat zetten een goede boterham,

48 uur voor die tijd geen alcohol,

eventueel de avond voor dat je de tattoo laat zetten wat appelsap drinken,

als ik een wat langere tijd moet zitten eet ik tussen door een dextrootje(druivensuiker)

en als ik er een uurtje of 4 op heb zitten,ga ik lekker na huis om een tukkie tedoen!!!

en geniet van wat er weer opgezet is!!