voorbehandeling ipv nabehandeling

• erosnl

hallo

na een tijdje hier meegelezen te hebben

zit ik eigenlijk met de vraag of het verstandig is om een soort van voorbehandeling te doen

ik lees veel over een nabehandeling zoals bv de folie en een paar weken zalf of vaseline smeren

maar is het dus bv ook verstandig om van te voren de zalf op de bewuste plaats te smeren of bodylotion of een andere zalf

graag zou ik van iedereen die daar een idee of mening over heeft iets van lezen

alvast bedankt voor de eventuele reackties

gr erik

• Elize

Ik ben geen tattoo-artiest, maar waarom zou iemand dat van te voren doen?

De reden waarom je er ACHTERAF zalf op smeert is om de verse wond zo soepel mogelijk te houden. Je krijgt een korst, en korsten worden hard.

Vrij pijnlijk dus en erg vervelend als je korsten er al afspringen voordat de boel goed genezen is.

Het heeft dus niets te maken met het ‘behandelen’ van je huid zodat de tattoo beter pakt ofzo..just to inform you…

• erosnl

kijk dat is nou info daar kunnen we iets mee

maar ik ben dus van meneing dat als je huid droog is er een minder mooie tattoo

op komt dan als je bv een zachte huid hebt

dus als ik nu een week van te voren mijn armen ga insmeren met bv body lotion

dat dan de huid niet meer droog is maar zacht en vooral soepel wat dus betekend dat de inkt er beter in zal gaan

gr erik

• grimreaper

dat is niet waar!

als je je insmeert met boby lotion of iets anders dan gaat dat in je huidporieen zitten en pakt de inkt dus minder!

het beste is dus gewoon nix doen!

erosnl schreef:

>

> kijk dat is nou info daar kunnen we iets mee

> maar ik ben dus van meneing dat als je huid droog is er een

> minder mooie tattoo

> op komt dan als je bv een zachte huid hebt

> dus als ik nu een week van te voren mijn armen ga insmeren

> met bv body lotion

> dat dan de huid niet meer droog is maar zacht en vooral

> soepel wat dus betekend dat de inkt er beter in zal gaan

>

> gr erik

• *****americanx*****

Niet gaan insmeren met allerlij dingen heeft totaal gaan zin en kan alleen maar nadelig werken.

Tijdens het tattooeren wordt er ook al zalf gebruikt om alles soepeler te laten verlopen.

• Emile

Die zalf is meestal om het bloeden tegen te gaan.

*****americanx***** schreef:

>

> Niet gaan insmeren met allerlij dingen heeft totaal gaan zin

> en kan alleen maar nadelig werken.

> Tijdens het tattooeren wordt er ook al zalf gebruikt om alles

> soepeler te laten verlopen.

• Moonlampje

sure…

• Emile

vraag maar aan een ervaren tattoo artiest. echt waar.

• Moonlampje

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2254&i=8557&t=8539

• Chantal P

LOL Mijn idee. Maar ja, als tatto-verwijderaars zich gaan bemoeien met de kunst van het tattoo-plaatsen, is het einde zoek he ;)