Speciale tekens/symbolen

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

Dit heeft helemaal niks met zeuren of afzeiken te maken, maar ik zit met een vraag, en die vraag is deze :

Martijn werd door twee tekens NAAST elkaar gesymboliseerd, maar voor Ingrid staan de karakters ONDER elkaar. Waar zit het verschil in?

Groetjes, Klaus (gewoon verbaasd, en verder niks)

• Rebel

Echt precies kan ik het je eerlijk gezegd niet zeggen maar zoals je weet is het chinees alfabeet niet te vergelijken met de onze.

Chinezen gebruiken ook meer combinaties van tekens om iets te vertellen ipv met letters een woord te maken.

Omdat er over de 6000 tekens zijn gebeurd dit zowel horizontaal als verticaal.

Maar of dat met een naam uitmaakt of ie horizontaal is of verticaal durf ik niet te zeggen, volgens mij niet, want heb hier 800 namen die allemaal verticaal staan maar omdat ik niet Martijn in deze map had moest ik ze uit een boek halen en daar stond ie horizontaal maar volgens mij als je de 1e teken boven de andere zet heb je hetzelfde :)

• man

Ik heb ook even een vraagje, kunje ergens op internet enkel het alfabet vinden. Bijvoorbeeld het chinese teken voor de K of de D

• Rebel

Ja is te vinden, alleen ik heb met een artiest afgesproken dat ik niet meer links of plaatjes plaats dus zal je zelf even moeten zoeken.

Het is zo gevonden via google ;)

• *****americanx*****

Voor zover ik weet hebben ze in het Chinees of een andere oosterse taal geen echt letter alfabet, maar werkt men met klank tekens of lettegreep tekens.

Maar kijk er eens naar op google en wie weet heb ik het verkeert.