tattoo als kunstwerk

• mijkke

Hey mensen,

ik wil graag een tatoo maar dan iets heel anders dan ik tot nu toe (op i-net) heb kunnen vinden. Ik wil geen dikke zwarte stoere tattoo en ook geen portreit. Ik wil een “zachte”, zeer gedetaileerde tattoo, die echt tot de laatste details mooi wordt verwerkt - erg fijne werk dus waar het om iedere milimeter en geen centimeter gaat, het liefst met kleur. Zo een site waar ze een heleboel van zulke tattoos laten zien heb ik ergens in Amerika gevonden, maar dat is dus geen optie. Heeft iemand van jullie een tip voor mij - wel hier in Nederland aub. Wie is er hier goed in?

Alvast bedankt! :-)

• Marc

Hallo Mijkke,

Ik denk dat je omschrijving niet heel erg veel bellen doet ringen bij de meesten hier.

Wat moeten we ons voorstellen bij een zachte gedetailleerde tattoo?

Worden niet immers niet meer tattoo's met details verwerkt? En is niet iedere tattoo een kunstwerk op zich, welke je wel of niet kunt waarderen/mooi vinden?

Misschien dat wanneer je een link of voorbeeld post van wat je bedoelt, dat de mensen een richting hebben om in te denken… zodat je iemand vindt die kan helpen bij het verwezelijken wat jij voor ogen hebt.

Groeten!

• mijkke

Hoi Marc,

thnx voor je reactie. Ja iets omschrijven is niet mijn sterkste kant (blijkt uit meerdere pogingen), hierbij dus een link.

http://www.shaneoneilltattoos.com/gallery_color/color_pages1/c22.html

Ik geloof niet dat ik precies hetzelfde wil :-), maar wel “zoiets” - met veel details.

maar als ik het al “moet” vergelijken onderstaande moet het niet worden

http://www.bigfoot.nl/gekleurde_tattoos/tattoovlinderblauw.html

op zich een mooie tatoo maar met (voor mij) te weinig details. Is nu het verschil duidelijker?

Je hebt gelijk dat iedere tatoo een kunstwerk is, ben ik mee eens, maar hoe had ik het anders moeten benoemen? Ik vind het nogal verschil een gedetaileerd tattoo en de “rest”. Ik degradeer hiermee geen art! Alleen zie ik daar verschil in … daarom zeg ik het zo …

Hopelijk kan je me nu wel advies geven :-)

groet Mijkke

• *****americanx*****

Je zou eens kunnen kijken bij de site van Markus van toe tag tattoo uit rotterdam zijn site staat op de tattoo pagina bij studio's zuid Halland.

Gr Martin

• *****americanx*****

dit is zijn site.

http://www.luxaltera.com/ de studio nam is veranderd.

• Rebe!

of Gerrit van tattoomania in Apeldoorn

• mijkke

thnx! dit komt wel redelijk in de buurt van wat ik bedoel…

Ben erg blij met alle tips/ verwijzingen… hoop nog veel te mogen ontvangen. Want … het moet perfect worden :-)

Mijkke

• Chantal P

Maar wat is er dan zo anders aan deze tattoos? Je doet nu net alsof “de rest” heel grof is, terwijl volgens mij elke tatoeage millimeterwerk is; zelfs een tribal. Als het een plaatje betreft, zie je eigenlijk nooit de door jou omschreven dikke lijnen, dat is altijd heel gedetailleerd. Als je echt heel speciale wensen hebt, dan moet je even een shop binnen stappen en uitleggen wat je bedoelt. Een beetje artiest snapt het heus wel hoor.

• mijkke

iedereen het zijne … laten we het maar erbij houden dat iets omschrijven niet mijn sterkste kant is. Zei ik eerder op de dag ook al. Je kunt het natuurlijk zo lezen hoe je wilt - of het wel of niet willen begrijpen. Ik denk dat je me heus wel begrijpt (anderen is het ook wel gelukt) alleen ja als je er in gaat sleutelen vind je altijd dingen die je dubbel kunt uitleggen. Dus als je misschien een tip (website, studio etc) hebt, i.p.v. inhoudelijke analyse van mijn misschien ietsjes onhandige beschrijvingen hoor / lees ik het graag. En als je ook in deze bericht dingen vindt waar je van denkt dat het “onjuist” is … denk niet te veel over na. Ik doe mijn best om in het Nederlads / en in Nederland iets voor elkaar te krijgen en na 5 jaar in Nederland vind ik het best meevallen.

groetjes Mijkke

• Johan

Bij de Amsterdam Tattoo Conventie 150 artiesten vanuit de hele wereld waaronder Markus van Toetag is Tattoo allang tot kunst verheven .Ik denk dat je daar precies zal vinden wat jij zoekt Van tribal to realisties van Old school tot Traditioneel Japans ze zijn er allemaal ! in alle stijlen die je bedenken kunt .Groeten Johan