brandmerk / litteken

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

PERSOONLIJK denk ik dat het, na de invoering van de nieuwe wetgeving, “knap lastig” gaat worden om scarification en dergelijke te kunnen aanbieden.

De shops worden straks gecontroleerd op het veilig en hygiënisch werken als tattoo-en/of piercingshop. Branding en Scarification worden in de wet niet genoemd, en ik kan me dus voorstellen dat daar geen vergunning voor afgegeven kan worden.

Groetjes, Klaus.

• Nirel

ja naar aanleiding van jou berichtje denk ik ook dat scarification toch meer is wat ik wil. het zal nog best lang duren voor ik het daadwerkelijk ga doen omdat ik nog minderjarig ben. ik ben eigenlijk helemaal niet zo een extremist maar ik vind het echt onwijs mooi! wist niet dat dat in nederland ook kon joh! gelukkig weet ik nu beter:D wel jammer dat ik op verscheidene sites heb gelezen dat het een trend aan het worden is! ik hou toch ook wel weer een beetje van speciaal zijn.

op 17 jarige leeftijd doen ze het zeker niet…

Nirel

• Nirel

men kan toch kijken of dit ook hygiënisch gebeurd, lijkt me niet dat het niet meer mogelijk is. ik heb al gezien naja via sites dat het bij sommige shops echt wel verantwoord gebeurd. al zie ik vrij weinig over de verzorging ervan en vrij weinig ‘uiteindelijk resultaat’ foto`s dat is wel jammer.

Nirel

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

Het gaat er niet om of jij (of ik) vindt dat het verantwoord gebeurt, het gaat er om wat de wetgever daar van zegt.

Het lijkt me niet slim om een vergunning te riskeren voor iets dat je maar een paar keer per jaar kunt doen. Niet iedereen zal namelijk met een litteken rond willen lopen.

Groetjes, Klaus.

• Nirel

blijkbaar doen een aantal shops dat toch, anders geven ze neit zo duidelijk aan op de site dat dat ook mogelijk is met foto`s en al. zo kunnen de controleurs dat toch ook zien en achterhalen dat dat zonder vergunning gebeurd. is het dan echt zo dat ALS er dan iemand langskomt ze een fixe boete krijgen en de shop misschien moeten sluiten. als dat het geval is vind ik het gek dat ze die dingen op hun site neerzetten.

Nirel

• Bregje

die trend is sowieso meer in het buitenland, hier in nederlnad wordt het namelijk nog niet zoveel gedaan, dus als je het doet dan ben je zeker een van de weinige. over de leeftijd….. gewoon effe bellen, ik weet dat skinart qua leeftijd zich altijd aan de regels houdt, dus die kunnen je wel vertellen hoe en wat

bregje

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

Ik denk dat jij niet goed begrepen hebt dat de wetgeving nog niet is ingegaan. Deze gaat in per 1 juni van dit jaar, en DAARNA lijkt het mij lastig om dergelijke diensten aan te kunnen bieden omdat we dan een vergunning nodig hebben voor het aanbrengen van tatoeages en piercins.

Dat het nu hier en daar WEL gebeurt heeft daar niks mee te maken, het gaat over het feit dat het straks (na invoering van de wetgeving) niet meer mogelijk LIJKT te zijn als je de wetgeving goed bestudeert hebt. Ik heb hier ook geen waardeoordeel neergezet over de shops en de personen die dit doen en aabieden, ik heb alleen gereageerd op het wettelijke aspect van dit geheel.

Groetjes, Klaus.

• Nirel

aha! duidelijk:D

Nirel

• maresa

hey nirel,

kijk maar bij www.lab360.nl - staat allemaal info op de site…