brandmerk / litteken

• Nirel

halllo! een tijdje terug zag ik bij groeten uit de rimboe dat de plaatselijke stam *die met die liphouders* elkaar toetakelden met iets waardoor het litteken opzwol, hiermee maakten zij hele mooie figuren. ik vraag me af of dit ook in nederland kan en toegestaan is en of het gevaarlijk is, ik zou graag een klavertje 4 willen.

Nirel

• Moonlampje

misschien bedoel je iets als deze?: http://home.hetnet.nl/~wol2929/scarification.html

• Nirel

ja dat bedoel ik! het fascineert me echt:D eerst maar is verder in verdiepen, weet jij misschien een shop waar je dat kunt laten doen?

Nirel

• Moonlampje

nee ik niet, maar zoek maar eens met google op scarification of misschien ook wel brandmerken. alleen op pagina's in nederland zoeken natuurlijk als je niet naar de rimboe wilt om er eentje te laten zetten:)

• Nirel

ondertussen heb ik dat gedaan, maar t ziet ernaar uit dat dit nog erg in de beginstadia zit, ook is er niet veel te vinden over de genezing ervan hoe moet je dat doen, lijkt me vrij moeilijk. ik heb plaatjes gezien waarbij het litteken lang rood blijft of bijna niet te zien is, ik zou dan graag willen dat het duidelijk opvalt en dat het ook van 2 meter afstand duidelijk is wat het voorstelt.

ik kan nergens vinden of een verdoving is toegestaan, weet iemand dit? het ziet er echt pijnlijk uit, je kunt natuurlijk zeggen dat je dat ervoor over moet hebben, maarre aiai als een verdoving mogelijk is dan is de stap om het te laten doen al een stuk minder groot.

in utrecht en groningen heb ik een shop gevonden maar eerst maar is kijken of mensen heir er meer verstand van hebben voor ik daarheen bel.

Nirel

• Moonlampje

een tattoo/piercingshop mag NOOIT een verdoving geven omdat dat een handeling is die alleen een anestaesist mag doen.

bij mijn weten mogen ze wel een verdovende creme gebruiken of een koudspray.

buiten dat. Die pijn trekt vanzelf weer weg en dan heb jij iets waar je de rest van je leven lang trots op bent.

• Nirel

ja ik weet t, alleen de plaatjes schrikken zo af. het resultaat is super mooi, naja bij sommigen, ik hoop dat het dan wel mijn eigen huidskleur weer terug krijg, maar volgens mij krijg je dat na verloop van tijd wel weer…

Nirel

• wake

ijk hier eens

http://www.bodypiercing-lifestyle.nl/

• Nirel

1 ding is me nog niet duidelijk, bij branding is het dan zo dat het plaatje zegmaar in de huid ligt, en bij scarification dat het plaatje OP de huid ligt door het littekenweefsel? er staat ook dat bij scarification het lichaam op een eigen wijze littekenweefsel aanmaakt. bij mij duurt het meestal heel lang voor een wondje weer zijn eigen kleur terug heeft, meestal blijft het echt heel lang rood/paars. zou dit dan ook zo zijn met een scarification. ik vind het vele malen mooier als het ‘mijn’ kleur heeft.

Nirel

• Bregje

hoi nirel

of het plaatje op of in de huid komt te liggen zal vooral afhankelijk zijn van je eigen huid en niet van de manier waarop. de genezing zal net zo gaan als bij andere littekens en zal dus waarschijnlijk bij jou langer ‘gekleurd’ blijven. het verschil tussen branding en scarification is dat je met scarification over het algemeen gedetaileerdere afbeeldingen kan maken. dit wordt namelijk met een mesje in de huid gesneden, bij branding wordt ,eestal gebruik gemaakt van metalen plaatjes die heet worden gemaakt en dan tegen de huid worden gehouden, hierdoor is deze manier meer geschikt voor afbeeldingen met rechte lijnen zoals bijvoorbeeld een ster of pentagram, wil je iets met veel gebogen lijnen is scarification waarschijnlijk de betere oplossing.

ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet iig een shop waar ze dat doen en dat is in utrecht bij skinart, hier wordt het gedaan door de piercer Ray. kijk ook eens op hun website: http://www.skinart.nl/scarification.htm

succes ermee en benieuwd of je het gaat doen

bregje