mijn 1e tattoo, vragen

• vwc@brio

Hallo, even korte introductie:

Frank, 30 jaar en wil al een paar jaar “iets” maar wist nooit wat….. tot nu !

Mijn Chinese teken is een Draak, dus zoiets moet het gaan worden (vooral niet te groot trouwens, ik denk op de bovenarm of zo).

Nu de vragen, misschien hier al vaker aan de orde geweest, maar na een paar pagina's doorpluizen ben ik het nog niet tegen gekomen.

-ik heb behoorlijk wat foto's bekeken en heel vaak zie je een rode rand om de tattoo… is dat iets wat na verloop van tijd wegtrekt? Dat zou dus betekenen dat alle foto's waarop ik dat zag het verse tattoos betrof?

-waarom kiezen voor zwart of kleur? MIjn gezond verstand zegt me dat zwart minder opvalt als het na een x-tal jaar gaat verbleken dan kleur?

-hoe kan je pijn een beetje tegengaan? Ja ik weet het, ontspannen zijn, maar heb nogal snel pijn gevoel (voorbeeld: boren bij de tandarts nooit zonder verdoving, verga van de pijn anders).

Dank voor de input !

• Chantal P

Jij ook een fijne 1 april :D

• vwc@brio

Grappig… heb je ook nog een nuttig antwoord?

Ik zet dit verhaal hier echt niet voor niets neer.

• wendy van w.

* Mijn Chinese teken is een Draak, dus zoiets moet het gaan worden (vooral niet te groot trouwens, ik denk op de bovenarm of zo).

- Zoiets of moet dat het worden?!?! Je denkt bovenarm? Zou eerst eens zorgen dat je hier al over uitbent voordat je gaat zitten.

* ik heb behoorlijk wat foto's bekeken en heel vaak zie je een rode rand om de tattoo… is dat iets wat na verloop van tijd wegtrekt?

- wat dacht u zelf? ;)

* Dat zou dus betekenen dat alle foto's waarop ik dat zag het verse tattoos betrof?

- zou best kunnen :D

- ook al eens tattoo's bekeken die al wat ouder zijn (in het eggie ;))

* waarom kiezen voor zwart of kleur? MIjn gezond verstand zegt

me dat zwart minder opvalt als het na een x-tal jaar gaat

verbleken dan kleur?

- ik merk geen verschil (heb kleur ÉN zwart, al jaren ;))

* hoe kan je pijn een beetje tegengaan?

- euhm…niet (helemaal)?!?! :D

- laat je knock-out slaan of vraag om algehele narcose :D

* Ja ik weet het, ontspannen zijn, maar heb nogal snel pijn gevoel (voorbeeld: boren bij de tandarts nooit zonder verdoving, verga van de pijn anders).

- wie mooi wil zijn moet pijn lijden :D:D

• ~Martinique~Amy~

:D

• vwc@brio

* Mijn Chinese teken is een Draak, dus zoiets moet het gaan worden (vooral niet te groot trouwens, ik denk op de bovenarm of zo).

- Zoiets of moet dat het worden?!?! Je denkt bovenarm? Zou eerst eens zorgen dat je hier al over uitbent voordat je gaat zitten.

# nou ja, dat ofzo is eigenlijk al duidelijk, niet teveel in het zicht, maar ook op een plek dat ik hem zelf wel kan zien -> bovenarm

* ik heb behoorlijk wat foto's bekeken en heel vaak zie je een rode rand om de tattoo… is dat iets wat na verloop van tijd wegtrekt?

- wat dacht u zelf?

# dat vraag ik dus.. .kan ook littekenweefsel zijn?

* Dat zou dus betekenen dat alle foto's waarop ik dat zag het verse tattoos betrof?

- zou best kunnen

- ook al eens tattoo's bekeken die al wat ouder zijn (in het eggie )

# hmm ken een paar mensen… die hebben normale afbeeldingen.

* waarom kiezen voor zwart of kleur? MIjn gezond verstand zegt

me dat zwart minder opvalt als het na een x-tal jaar gaat

verbleken dan kleur?

- ik merk geen verschil (heb kleur ÉN zwart, al jaren )

# okay duidelijk

* Ja ik weet het, ontspannen zijn, maar heb nogal snel pijn gevoel (voorbeeld: boren bij de tandarts nooit zonder verdoving, verga van de pijn anders).

- wie mooi wil zijn moet pijn lijden

# Hmzzz..doorbijten dus.

Thanks voor je vorige reply !

• wendy van w.

vwc@brio schreef:

- zou best kunnen

- ook al eens tattoo's bekeken die al wat ouder zijn (in het eggie )

# hmm ken een paar mensen… die hebben normale afbeeldingen.

Eigen vraag beantwoord ;)

- wat dacht u zelf?

# dat vraag ik dus.. .kan ook littekenweefsel zijn?

Littekenweefsel is dik en hard/stug en niet die rode gloed van een geïrriteerde huid na het tattoeëren ;)

• bat

Het doet GEEN pijn. Ik haat de tandarts, maar mijn tattoo artist…love him.

Kleur, zwart, maakt niet uit, wat jij mooi vindt…

en , nu wil je nog iets op je bovenarm …wacht maar:-))))

GrX

Bat

• vwc@brio

Haha ok bedankt voor de geruststelling.

Enne, ik ben het al wel een 10 jaar van plan, nu pas weet ik wat ik wil.

Dus echt veel/groot zal het nooit worden.

Heee. misschien nog een keer een andere arm, maar that's it !

• erik

het doet geen pijn is raar zeggen, pijn is een relatief begrip en voor iedereen anders.

toen k mijn tat liet zetten was t n schrijnend gevoel, n paar pijnlijke plekjes maar verder vond ik t eigenlijk wel prettig.. maar heb ook verhalen gehoord van mensen die t wél pijnlijk vonden.

uiteindelijk, hoe het ook voelt, het is het driedubbel en dwars waard, en hoe gevoeliger het is, hoe groter de kick dat je hem hebt laten zetten ;)