Tattoo na chemo & bestraling?

• Dennis

Beste (mede) Tattoo-liefhebbers,

Mijn vrouw heeft recentelijk haar chemo-behandelingen en bestralingen afgerond en wil deze zware tijd afsluiten met een passende tattoo.

Weet iemand van jullie of er een bepaalde wachttijd is m.b.t. het zetten van de tattoo of dat dit vrij snel kan na het afronden van de behandelingen?

Alle info is welkom (vragen zijn natuurlijk ook welkom)!

Met vriendelijke groet,

Dennis

• *****americanx*****

Ik denk dat je dit het beste aan je behandelend arts kunt vragen of de huid hier geen problemen mee heeft en desnoods een dermatoloog raadplegen en kijken wat die er van te zeggen heeft.

Gr Martin

• Dennis

Dit zullen wij gaan doen.

Dank voor je reactie.

gr Dennis

• ~Martinique~Amy~

Na chemo is er geen enkel probleem om een tattoo te nemen. Na een aantal etmaal zijn deze stoffen namelijk uit je lichaam. Wat betreft het bestralen is dat ook geen probleem. Alleen is het verstandig geen tattoo te nemen op dat deel van het lichaam waar bestraalt is.

Gr. Martinique

(oncologieverpleegkundige)

• Dennis

Hoi,

Helaas komt de plek overeen met het bestraalde gebied (onderrug en buikstreek ivm Wertheim-Meigs). Als wachten de verstandigste oplossing is dan moet ze gewoon wachten.

Gr Dennis

• ~Martinique~Amy~

Inderdaad dan kun je het beter even de tijd geven. Hou er ook rekening mee dat bestraalde huid vaak slechter geneest.

Ik hoop dat ze toch snel deze nare periode symbolisch af kan sluiten met een tattoo.

Liefs Martinique

• erik

wat ik van mijn moeder meemaak (die pasgeleden borstkanker heeft gehad, en nu herstellende is), is dat dat de huid (en de rest van dr lichaam) in niet al te beste conditie is. snel wondjes enzo, en helen niet geweldig.

het beste is toch even overleggen met de arts, heb je iig zekerheid.

mooi om zon zware periode (en t is écht zwaar) met een symbolische tattoo af te sluiten.

• Dennis

Bedankt allemaal voor de snelle en goede reacties!

Ter info….de tattoo wordt Nike de Godin van de overwinning (het sportmerk is ernaar vernoemd).

Gr Dennis

• erik

mooie keuze, kost veel energie om over kanker heen te komen.

hoop dat het herstel voorspoedig verloopt, en beter iets langer wachten met de tattoo, dan te vroeg laten zetten.