Psoriasis en tattoo's

• Dizzux

Zijn er hier ook mensen die last hebben van psoriasis (huiziekte waarbij je spontaan korstjes op de huid krijgt) en TOCH tattoo's hebben genomen. Ik heb deze vervelende huidziekte in lichte mate en wil dolgraag een tattoo net boven me enkel, maar weet niet of mijn huid daar negatief op gaat reageren met alle gevolgen voor de tattoo van dien.

• Dirk

Ik zal het niet wagen .

Zonde van het kunstwerkje en je loopt het risico om voor de rest van jeleven met een lelijke tattoo

• *****americanx*****

Ik heb 2 klanten die ook psoriasis hebben in een lichtere vorm en ik heb hen wel getattooerd en dit is verder geen probleem volgens mij. Ook zijn de tattoo's niet aangetast door de psoriases en zijn ze goed genezen.

Als je het doet doe het op een plek waar je dus geen huid uitslag hebt op dat moment.

• ta2granny

ik heb ook een klant met deze ziekte….als t in niet al te zware vorm is,kun je gewoon een tattoo zetten…maar laat t wel op t beste stuk huid doen.

Ga in ieder geval bij je tattooeerder langs,want die wil je huid waarschijnlijk wel even zien van te voren….succes..ik hoop voor je dat t lukt!..groetjes..ta2granny

• Dizzux

okee, bedankt voor de reacties zover!

De plek waar ik hem wil laten zetten heeft nog nooit last gehad v huidprobleem. Laten we hopen dat dat zo blijft dan.

• anja

heb zelf psoriasis (behoorlijk) en grote tattoos .nooit last gehad ook niet met genezen , maar dat kan dus wel ,ligt gewoon aan jou huid ,kijk naar hoe wonden genezen en je hebt je antwoordt ,

• kees

Ik heb ook pso en veel tattoo's, nooit geen nare reacties gehad op wat schrijnende jeuk na maar dat verdween ook weer, op m'n elleboog (grote pso plek) heb ik een vis laten tattoëren, erg mooi met die schubben, wel heb ik m'n tattoëerder aanbevolen een lasbril op te zetten. succes

• mike

ik heb zelf best wel veel last van psoriasis en heb heel veel tattoo's maar verder nog nooit last gehad.. gewoon goed laten helen en afblijven