Hoe lang?

• Malou

Hoe lang duurt het eigenlijk ongeveer voordat een tat helemaal genezen is en er zo uitziet zoals ie er voor altijd uit zal zien?

Ik hoor zoveel verschillende dingen varierend van 10 dagen tot 6 weken. En maakt het ook nog verschil of je een zwarte, alleen lijnen of een met kleur hebt?

En wanneer mag je eigenlijk weer gaan zwemmen of lekker badderen?

Alvast bedankt!

Groeten xx

Malou

• Jurgen

Hallo.

Mijn ervaring is dat een tattoo na 2,5 week wel genezen is.

Zwemmen , zonnebanken en sauna raad ik je ook dit proces af!! dus ook 2,5 week.

douchen kun je wel gewoon zeep alleen de tattoo niet in met badschuim of zeep, dat er shampoo en doucheschuim langs loopt kan geen kwaad.

Behandel de tattoo elke dag naukeurig dit wil zeggen was hem rustig 2 x per dag met ph VRIJE zeep ( unicura of zwitsal ) en smeer hem 3 a 4 per dag in met de tattoozalf en erna met gewone uierzalf liefst geen vaseline hier kan een zuur inzitten wat de kleur aan kan tatsen.

Als je na de 2,5 week wil baderen smeer hem dan ervoor ook in met uierzalf zo is deze beetje vettig beter voorkomen dan dat er wat met de tattoo gebeurt.

Maar dit is persoonlijk !!!!!!!!!!!

Zwarte lijnen of kleur maak mijn niks uit gewoon met zorg behandelen kan nooit kwaad!!!

Verder heel veel plezier met je tattoo, en vragen staat vrij, je vraagt nooit teveel zeker bij je eerst niet dan is alles nieuw ik hoop dat je wat aan me antwoorden hebt !!!

Weten andere aanvullingen op opmerkingen hierover ook gewoon goed naar luisteren, maar luister wel naar die personen die zelf al langere tijd een tattoo hebben.

Groetjes, Jurgen

• K-Town Madness

Jurgen schreef:

> Behandel de tattoo elke dag naukeurig dit wil zeggen was hem

> rustig 2 x per dag met ph VRIJE zeep ( unicura of zwitsal )

> en smeer hem 3 a 4 per dag in met de tattoozalf en erna met

> gewone uierzalf liefst geen vaseline hier kan een zuur

> inzitten wat de kleur aan kan tatsen.

Ik moet ff hierop reageren als je het niet erg vind.

Teminste je schrijft , liefst geen vaseline dat komt op mij over zo van beter niet maar kan wel.

Of bedoel jet het niet zo?

Dan heb ik me vergist en het gewoon verkeerd gelezen/begrepen.

Want wat bij mij bekend is , is dus nooit maar dan ook nooit met Vaseline insmeren.

Dat kan de kleur inderdaad aantasten ( eruit trekken ).

Ik gebruikte bepanthen daarvoor en deed dan altijd een klein laagje erop.

• Malou

Dankjullie! Heb m nu ongeveer 3 weken en de kleuren gaan wel ok. Alleen ziet ie er op sommige stukjes nog heel glanzend uit ofzo. Niet gewoon mat zoals de rest van je huid.

Verder alles zo gedaan zoals ze in de shop hebben verteld.

Dus inderdaad 2x per dag dun insmeren (weet niet wat voor zalf het was, daar gekregen) en later met bodylotion.

Nou in ieder geval bedankt voor iedereens antwoorden altijd, stelt me zeker gerust :)

• Jurgen

Nee, mijn advies is ook nooit vaseline.

Maar je ziet altijd pas je schrijffouten als je bericht geplaats is!!

Dan denk je ik lijk wle een an alfabeetje !!!

Maar goed dat jij dit advies ook geeft!!!

Bedankt voor het corrigeren.

Groeten, Jurgen

• Jurgen

Hallo.

Bodylotion heb ik geen ervaring.

Als de zalf die je mee krijgt uit de tattoo shop op was, ging ik er alijd nog 1 bijhalen.

Bij de 1 gratis bij de ander een kleine bijdrage.

Maar erna vond ik uierzalf het beste.

Dat gebruikt weken erna nog wel als ik in bad was geweest of weeste douchen.

Blijft de tattoo lang mooi en verzorgt.

Groetjes, Jurgen

• K-Town Madness

Geeft niks , had het me eigenlijk ook wel gedacht.

Maar voor Malou typte ik het toch nog maar ff voor de zekerheid.

Iedereen is blij met hulp dus als het laters eens andersom is ben ik dat zeker ook.

• erik

het is belangrijk dat je je tattoo goed behandeld en nauwkeurig schoon maakt dat heb je je levn lang plezier er van.