raar

• Jochem

Hey hallo allemaal.

Ik heb sinds kort een kleine tattoo laten zetten ( tribal met naam van me zoon erbij )

Nu is mijn vraag werd er bij jullie in het begin door sommige mensen in jullie omgeving raar gereageerd???

Zo van heb jij een tattoo en bla bla bla en eerst was die veelste groot volgens sommige en nu is het een meiden tattoo, wat is er toch met deze mensen. Ik ben gewoon trots op deze tattoo met naam erbij dat mag toch!!

Is dit misgunnen of wat is dit ?????

Ik had niet gedacht dat een tattoo zoveel meningen zou uitlokken!!

Dus hebben sommige daar ook last van???

Groetjes Jochem

• wendy van w.

Ja hoor, ik ken dat maar al te goed.Jjij hebt 1 tattoo en veel reacties, ik heb sinds kort mn 3de tattoo :D. En nog steeds/alweer loopt iedereen te zeuren dat het zonde is van je lichaam, een verminking, zonde van het geld, bla bla bla. Sinds september ook een tongpiercing en ook daar wordt over gezeurd. Het is mijn lichaam en ik doe ermee wat ik wil!! En wat een ander ervan denkt zal me een worst wezen (al wordt ik er soms wel een beetje moe van). Ik denk maar zo: Ze zijn jaloers omdat hun het niet durven ;).

Maak je niet druk, wees er trots op en geniet van je nieuwe aanwinst!! ;)

Groetjs Wendy

• erik

voor een ander zijn je tattoos nooit perfect; er zijn altijd wel lui die er wat op aan te merken hebben. trek je daar maar lekker niks van aan en wees trots op je inkt!

• wake

Oh dit heeft zovele redenen dat de mensen zo reageren, jaloezie, conservativiteit, ouderwets, nog steeds in de taboesfeer blijven hangen, etc .

Maar trek er je niets van aan, het is jouw lichaam, jouw keuze en die moeten de anderen maar leren appriciëren. Krijg zelf ook regelmatig komentaar of rare blikkenmaar daar veeg ik mijn kl#*&n aan.

• Cruella de Ville

F.T.W.

• BarongLinda

Hé Jochem,

ten eerste; Van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe tat! Ik hoop dat JIJ er blij mee bent.

Ten tweede; ik sluit me kwa mening aan bij alle bovenstaande “geprikten”.

Ik heb zelf 2 tattoos en de 1ste heb ik net zulke reacties op gehad. Van “huidverminking” tot “Mooi, maar niet bij mezelf” (dat laatste neem ik als een soort van positieve discriminatie; heel gaaf maar hoe dom kun je zijn om een tattoo te laten zetten, zou ik zelf nooooit doen:-))

En die zit notabene op mijn dijbeen en is niet eens heel groot. Ik kan het bedekken en eigenlijk zie je het nooit tenzij ik in badkleding loop.

Mijn 2de tat is een behoorlijk rugstuk van een Balinees barongmasker, zwart, fine-line en groot. En in de zomer goed te zien als ik een hemdje draag.

In het begin zeiden er zelfs mensen; “Nou als je wilt kun je hem wel bedekken”

“Huh!?! Dat wil ik helemaal niet” is dan meestal mijn commentaar!

Anders had ik hem wel op mijn andere dijbeen laten zetten!

Juist vind ik het gaaf als mensen letterlijk achter mijn rug hun ongenoegen, maar vooral hun genoegen uitspreken over mijn tattoo!

Voor mij laten zetten met een betekenis en dus met veel emotionele waarde.

Ik ben supertrots op mijn tattoos en iedereen die het niet mooi vind, kijkt maar lekker naar de andere kant van de straat;-)!

Veel plezier met je tattoo!

Groetjes Linda

• K-Town Madness

Ik kan alleen maar zeggen dat ik vooral positieve reacties kreeg.

Alleen me vrienden zeiden wat heb jij voor een plakplaatje ( toen was hij wel nog wat kleiner ).

En van vrienden kun je dat hebben die bedoelen er niks mee , teminste die van mij niet.

Ik heb alleen een paar keer de vraag gekregen waarom op die plek.

Omdat je hem op die plek gewoon het meeste ziet.

Zodra het lekker weer is doe ik lekker een polo of t-shirt aan en dan zie je hem gewoon.

En het idee komt ook van het darten , veel darters hebben op de arm een tattoo en dat vond ik wel mooi.

Daarbij dart ik zelf nu ook al een aantal jaar.

• Chantal P

Ik heb er weinig last van. Ik weet niet waarom; ik draag mijn tat meestal niet zichtbaar (ivm lange broek) maar bij mooi weer kan iedereen hem zien. Weinig tot geen commentaar op gehad.

Ik denk dat er inderdaad heel veel redenen zijn. Ik zou zeggen: haal je schouders er over op. Het is jouw lichaam, jij bent daar nog altijd de eigenaar van.

• Moonlampje

nee hoor, ik krijg alleen maar positieve reacties op mijn 2 tattoos. denk dat ik op de 3e die ik ooit zou willen laten zetten wel wat vreemde reacties zou krijgen… (tattoo van Billy Joel)

• Dy

Ach, dat gezeik begon al toen ik op de lagere school zat, was 8 en wilde in 1 keer 2 oorbellen in 1 oor, was ook al raar,maar wel gekregen van oma toen, echt kicke!

IK was er ontzettend blij mee, dat was het belangrijkste, en later kwamen de tattoo`s, de buitenwereld heeft er zo z`n mening over, en ik ook! ik vind het mooi, anders zou ik het niet doen, en voor de rest FTW!