zwarte laag op tattoo

• Jurgen

Hallo.

Ik heb m'n eerste tattoo laten zetten, alleen toen ik vanmorgen wakker werd was deze bedakt met soort zwarte korreltjes!!!! Ik denk soort inkt is dit normaal??

Ik had deze wel goed ingesmeert toen ik ging slapen.

Groetjes, Jurgen

• jochem

Ja, dit is zonder meer normaal. een gedeelte van de inkt zweet uit je huid en vormt een mooi korstje.

Niet over inzitten dus, gewoon een paar dagen insmeren en lekker wassen met neutrale zeep. Je zult zien er blijft genoeg inkt in je huid achter voor een perfect resultaat

• henry

idd helemaal mee eens jochem, volkomen normaal alleen niet teveel smeren,droog houden is nog beter,maar ga je toch smeren heeeeeeeeeeel dun.

Veel plezier met je tat

henry

• albert

Hallo.

Drooghouden?????

Haahahahahaha tuurlijk niet man lekker iedere dag wassen met neutrale zeep en 3 a 4 per dag insmeren gewoon lekker laagje dat is het beste

henry schreef:

>

> idd helemaal mee eens jochem, volkomen normaal alleen niet

> teveel smeren,droog houden is nog beter,maar ga je toch

> smeren heeeeeeeeeeel dun.

>

> Veel plezier met je tat

>

> henry

• K-Town Madness

Ik moet ook zeggen dat ik hem 3 maal daags waste en dan daarna deed insmeren.

Dan deed ik er een klein laagje bepanthen op.

Nergens last van gehad en hij ziet er super uit.

En dan lees ik hier nu iets van droog laten !!

• erik

k smeerde er in t begin 3 keer per dag n dun laagje uierzalf over, dat afbouwen naar 2x daags, tot alle korstjes weg zijn

• jochem

het smeren van je tat is alleen om te zorgen dat je korstjes niet scheuren, het aantal keren dat je smeert is dus heel persoonlijk. Ik smeer zelf de eerste dagen maar 1 keer in de 2 dagen daarna iedere dag met een beetje vitamine E zalf.

succes

• *****americanx*****

Droog houden van een tattoo heeft tot gevolg dat er kortsjes op je tattoo komen en kosrtjes geeft na verloop jeuk aan je tattoo en waar jeuk is willemn mensen krabben. Nu lijd het krabben aan korstjes op een tattoo in de meeste gevallen tot kleur verlies en dan moet je zker de tattoo nog eens bij laten kleuren.

Door dus 3 á 4 keer per dag een heel dun laagje zalf op je tattoo te smeren voorkom je in de meeste gevallen korst vorming en blijft de huid bij je tattoo lekker soepel waardoor het dus niet tekt en je de huid ook niet kapot kan trekken.

Het is dus beter om wel te smeren dan niet te smeren de eerste 6 tot 10 dg.

Gr Martin

• K-Town Madness

Dat heb ik ook gezegt gekregen.

Ik deed ook de eerst 10 dagen gewoon 3 maal daags wassen.

En dan daarna gewoon insmeren en zelfs dan kreeg ik van sommige te horen je moet het wel goed insmeren.

Dus hoeveel en hoevaak je het doet is denk ik ook weer ieder zijn eigen ding.

• henry

Oke oke,helemaal droog houden zal dan wel niet het beste zijn,maar ik doe het altijd wel,perfecte tats tot gevolg.

Ik zei ook al als je smeert zeer dun,heel veel mensen die klodderen maar raak,overdaad schaadt.

sorry voor het verkeerde begrepen van mijn persoonlijke advies.

henry