pffffffffffff

• tattoomom

nou lekker hoor..weet je er staat mail voor meer info..doe dat eerst voor je gaat afzeiken..ik werk prima en steriel..heb les..en mogt ik echt iemand zo verknallen dan word het recht gezet door mn leraar..ten tweede zal ik niet iets gaan zetten als ik het niet denk te kunnen.. ik ben helemaal niet op geld uit..doe niks anders dan investeren met plezier..het enige wat ik vraag is mn naald en inkt vergoed..zo veel is dat niet want ik hoef er zeker niet rijk van te worden maar geniet van het werken op zich..en ben blij dat ik mensen een kans geef die niet zo veel te besteden hebben maar wel iets willen en ik lever goed werk das zeker..heb nog geen klachten gehad en toch meer dan 100 tattoo's gezet..ik ben er trots op…wil je me afzeiken ga je gang..maak ik me zeker niet druk om..ik weet wat ik kan..en voor de gene die mij wel serieus namen en nemen..bedankt voor je mail en zie jullie snel..

• ***** Ringmaster *****

Ga lekker uithuilen op het forum van slachtofferhulp of zo.

Je komt op dit forum om klanten te scoren, maar je verstopt jezelf achter een schuilnaam, en we mogen ook niet weten wie je leraar is, want anders had je dat wel ergens vermeld. Foto's van je werk is nergens te zien, en een website vermeld je ook niet. Als je pas aan het tatoeëeren bent neem je foto's van al je werk zodat je later nog eens terug kunt kijken om te zien waar je jezelf kunt verbeteren.

En dan die claim dat het je alleen gaat om materiaalkosten !! Ga me niet vertellen dat je klanten 24 cent voor een liner-naald laat betalen (want meer hoeven ze niet te kosten als je de weg weet in tattoo-land), want dan pist die klant ook in z'n broek, en (goede) inkt kost ook de hoofdprijs niet, dan praten we ook over dubbeltjes per gezette tattoo. En hoe ga je “straks” aan je klanten uitleggen dat ze 100 euro moeten betalen voor een tatoeage, die jij bij een vriendje van hun, tijdens je “lesperiode” voor 2 euro en 55 cent (want je vraagt nu alleen materiaalkosten) hebt gezet.

Klaus.

• Chris

Als je na het zetten van 100 tattoo's nog moet zoeken naar klanten dan is het toch echt tijd om te gaan stoppen.

Dan wil dat dus zeggen dat er geen mensen meer zijn die bij het zien van jou gezette tatoe's denken van, “wat een mooi gezette tatoe, door diegene wil ik een tatoe laten zetten voor maar 5 Euro.”

Na het zetten van 100 tatoe's moet je toch echt al mooie werkjes kunnen zetten en heeft de mond op mond reclame echt al wel zijn werk gedaan.

Blijkbaar heeft bij jou de mond op mond reclame ook al zijn werk gedaan en heeft dit er voor gezorgt dat je geen klanten meer kunt vinden.

Leg jezelf erbij neer dat als je na het zetten van 100 tatoe's nog geen klanten hebt je gewoon moet stoppen hoe leuk je het ook vind om te doen.

Want na 100 tatoe's moeten de mensen al wel meer willen betalen dan alleen de materiaal kosten.

Hoe staat het eigenlijk met je autoclaaf???

• BarongLinda

Hoi tattoomom,

sorry hoor, heb je berichten gevolgd maar ff serieus;

stel, ik zou (zo gek zijn) bij jou een tattoo laten zetten in de wetenschap dat jij de kunst nog niet helemaal onder de knie hebt…

Denk jij dan echt dat ik jóu zou betalen!?! Voor iets waarvan ik zeker weet, dat ik niet zeker weet dat het mooi wordt?! Wake up and smell the roses honey!

Dan zou jíj míj moeten betalen voor het uitlenen van mijn mooie huidje!

Zó kan je het ook zien!

Je zegt zelf; “als ik echt iets zou verknallen dan kan mijn leermeester het wel opknappen” Náh lekker vooruitzicht! Denk je dat mensen dan met een gerustgestelt hart bij jou op de stoel gaan zitten?!

Tip; ga naar een slager en vraag nog een paar kilo varkenshuid, kun je daar op oefenen. Neem foto's en zet die op het net (als je durft), en zet ook idd, wat Klaus zegt, de naam+naam v/d tattooshop van je leermeester op het net óf een link naar zíjn website.

Dan kunnen de mensen zelf kijken waar ze zich misschien aan gaan branden.

Ik denk dat als jij denkt dat jij op deze manier mensen kunt trekken om op te oefenen je behoorlijk op een wolk zit…

Het is zowieso al moeilijk zat voor leken om een goede tattoo-artiest te vinden voor iets wat ze heel graag willen en dan hebben we niets aan zulke hobby-boeren!

Ik wens je veel succes want je zult het nodig hebben!

BarongLinda; eigenaresse van 2 goeie tattoos die zorgvuldig zijn uitgekozen, evenals de artiest die ze MOCHT zetten!

• *****americanx*****

Als jij werkelijk in de leer bent bij een gerenomeerde artiest, dan is het zeker met hem te overleggen en met klanten van hem om aan je oefen materiaal te komen.

Als die artiest daadwerkelijk jou wil opleiden tot een goed artiest dan regelt hij of zij zulke dingen en help je hem of haar hierbij mee.

Je hoeft hier dan ook geen slachtoffers te scoren om jou zogenaamde kunsten op bot te vieren, nee dan had je oefenstof genoeg gehad.

Maar als ik jou verhaal zo aan hoor is er volgens mij niet een leer meester en heb je geen 100 tattoo's gezet , maar probeer je mensen te krijgen waarop je kan oefenen om zo jezelf te leren tattooeren.

Dus wees verstandig en houd niet langer jezelf en anderen voor de gek.

Gr Martin

• Chantal P

Het heeft niets met “afzeiken” te maken. Het is toch iets wat voor de rest van je leven op je lijf zit. Zelfs na laseren blijf je het zien; logisch toch dat mensen dan het liefst naar een hele goede artiest gaan? Zou je zelf geopereerd willen worden door iemand die geen aantoonbare opleiding en ervaring heeft? Ik ben niet actief in de tattoo wereld; ik heb er alleen zelf een. Er komen er nog wel een paar bij ook maar ik wil voor ik in een stoel klim wel graag zeker weten dat ik te maken heb met iemand die ècht weet wat 'ie doet. Dat is toch geen onrealistiche wens?

Als je echt ambitie hebt om verder te komen, dan zul je keuzes moeten maken. Verschuil je niet achter je kinderen en afstand. Als je dit echt wilt, is een shop niet te ver. Ik zou zeggen: wees open over wie je bent, wie je leraar is en wat je tot nu toe hebt gedaan. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen en het wekt geen vertrouwen als mensen naar jou moeten mailen om te weten waar ze mee te maken hebben. Dat wekt het gevoel van een ondergronds sfeertje, het voelt niet zo prettig aan.

Dus vertel gewoon wie je bent, wie je leraar is. Huur een domein of neem ergens een gratis stukje webspace. Zet je werk desnoods op photobucket of Flickr. Maar hoe je het ook doet, zorg dat je foto's gewoon ergens online staan met een omschrijving er bij. Dat wekt vertrouwen en als je werk goed genoeg is, komen de mensen zelf naar je toe.

• popeye

pffffffffffff

• Harmpje

Dit is wel een leuk item.

Ik begrijp dat tattoomom in de avonduren, als de kinderen in bed liggen, les krijgt van een “leer”meester. Van hem krijgt ze dus opdrachten om haar dure apparatuur te gebruiken . . .

En nu zoek ze konijnen waarop ze ook de apparatuur mag gebruiken. :-)

Ik krijg meer het idee dat het hier gewoon om een kinkyspelletje gaat.

Mocht ik het verkeerd begrijpen en dat ze echt a h tattooeeeren is dan moet ik ht kostenplaatje, wat door “de ringmaster” geschetst wordt als 2,55 euro tegenspreken.

Dit kan namelijk nog veel goedkoper. Als ze de naald a 24 cent het stuk, gebruikt op 20 konijnen dan zijn haar onkosten hiervoor slechts 1,2 cent per konijn.

Dit betekent dat ze een tattoo voor 2,33 kan maken. Een echte aanbieding dus.

Tattoomom gaat ht vast wel heel druk krijgen.

• tattoomom

bla bla bla…je moet geen mening hebben over mij als je geen moer weet..wat ik zeg klopt..en als je normaal zou reageren..dan had je idd..gewoon op afspraak kunnen komen..en had mn leraar er idd bij gezeten met een tattoo die ik zal gaan zetten!maar ja jullie schijnen mijn leven beter te wetendan ik zelf..dus ja..denk dat ik idd maaar sprookjesboek ga lezen..

ik kan wel werk krijgen in een shop in duidsland maar kan ik niet doen vanwege de kinderen..en ja ik heb een prima leermeester..zeik maar een end weg..afgunst !!! boeie!!

• tattoomom

ik heb alles in huis..war maken jullie je druk om..als ik zeg dat alles okay zit hiero dan is dat zo…denk je dat ik mensen thuis laat komen..en vervolgensniks kan maken hiero??

jullie weten helemaal niks van mij nog van de situatie…

en idd de klanten die ik heb gehad zijn wel tevreden..kan je zo 50 telnr geven van mensen die geweest zijn en tevreden zijn..en ja heb sommige mensen al 4x of meer gezet..dus ja wat..mond op moond loopt prima..maar mag toch ,meer willen..en dus niet om rijk te worden..maar om verder te komen in dit vak…vraag in matriaal kosten..ben niet op geld uit..!