verdoving

• zanda lee

Wel ik vind dat goed gezegd. Ikzelf ben een dame van 32 jaar en heb een overgevoelige pijnprikkel zelfs wenkbrauwen epileren is iets dat gewoon pijn doet.

Het heeft gewoon te maken met je pijngrens en de manier hoe zenuwen de prikkels in de hersenen leggen. Mijn prikkels zijn gewoon overgevoelig. Dat we genot en pijn moeten hebben voor iets moois. Kijk ik ben artistiek en schilder ongelooflijk mooie taferelen maar als ik pijn en schoonheid wil samensmelten is voor mij geen logica.Pijn en genot is idd wel eens lekker. Maar ! Je vergeet dat een tattoo zetten eerst gebeurd en dan pas het genot komt als het gedaan is…Tja da is een voor & na dus spreek je eigenlijk niet van genot en pijn, eerst pijn dan genot.

En daar ben ik nu echt niet voor te vinden. Ooit zei mijn gynaecoloog waarom nog in dezen tijd pijn lijden om een kind te baren als't gewoon pijnloos kan?

Vroeger werd dit gedaan omdat er gewoon geen alternatief was. Je moet meegaan in den tijd vind ik.

Neem nu aan binnen 40 jaar dat tattoo op 5 min op je lijf gelazerd wordt zonder pijn…

Zeg je dan ook om nog op middeleeuwse manier te gaan doen.

• zanda lee

BTW kan mij iemand nu gewoon eens een mogelijkheid mailen om ergens onder verdoving een tattoo te zetten. Want ik verlang en ik smacht naar een hele mooie tattoo maar ik weet zonder verdoving kan ik het niet aan . Vooral de prikkels die elk naaldje geeft is gewoon iets dat ik niet kan plaatsen in mijn brein.

:)))

zanda@live.be - mail mij indien je oplossing of adres zou hebben, ben u eeuwig dankbaar.

• zanda lee

Dus komt erop neer dat je een afspraak bv maakt voor tattoo, je eerst langs de huisarts gaat voor spuit. Je vervoert wordt naar tattoo-shop en hij daar tewerk kan gaan…

Uh zoiets? Want ik wil echt wel die tattoo maar onder verdoving:)))

• BellaSofia

zanda emla is een cream (een prik0

deze vraag je aan de huiarts dan maak je afspraak bij tattoo shop

en kijk je wat je wil en waar.heel belangrijk is dat je tegen de tattoo meneer zegt dat je emla cream gebruikt

voor de tattoo…als je weet wat je wil en je heb een afspraak,dan smeer je de emla cream een uur voor je moet dik op en plakt het af met huishoudfolie

halfe tube op 10 cm..

p's bedenk wel dat deze cream uurtje verdooft daarna kan je iets gaan voelen

dus voor kleine tattoos is ie perfect je voelt er helemaal niks van

P.S aan de mensen hier..hou is op met dat gezeik over wie niet tegen pijn kan is geen tattoo waard

niet iedereen gaat voor de kick,sommige mensen wille gewoon een tattoo en geen kick

jullie zijn stelletje schapen hier, allemaal achter elkaar aan lopen met jullie oordeel

bang om er niet bij te horen..

Ik gebruik die cream ook altijd als ik een tattoo neem,,,lekker ontspannen(ook voor de tattoo artiest)

geen zeenuwen..9 van de tien keer heeft de tattoo artist,bij bange mensen liever die cream zo dat ze stil blijven zitten

• Romana

Deze topic is al heel oud en mensen neer zetten als een stelletje schapen vind ik ook belachelijk, iedereen mag hier zijn mening geven ook jij en dat doe je dan ook. Mijn mening is als je een tattoo neemt dat de pijn niet zo erg is dat je Emla nodig hebt, als de pijn zo erg zou zijn zou niemand meer een tattoo nemen….ieder zijn meug, tog???

• (}( Kitty ){)

Praktisch elke tatoeerder zal de schurft erover in hebben als je Emla gebruikt voor een tattoo zetten.. Je huidstructuur veranderd daar nl zo door, dat het zetten veel minder makkelijk gaat.. De inkt pakt niet lekker en de huid voelt rubberachtig aan.. De kans dat je later minimaal 1 keer terug moet om de handel bij te werken, is vrij groot!

• Diana

Romana, als jij denkt dat alleen omdat bepaalde mensen een tattoo niet pijnlijk genoeg vinden voor een verdoving, dat dat voor iedereen geld?

Er zijn ook genoeg mensen die bevallen zonder ruggeprik, waarom schaffen die dan niet ook gewoon af! Als sommigen het zonder ook kunnen zal het wel zwaar overbodig zijn, of niet?! Bevallen zal dan ook wel niet pijnlijk zijn neem ik aan, anders deed niemand het meer. ;)

In tegenstelling tot mensen die een tattoo nemen “voor de kick” of omdat het COOL is, zijn er ook mensen die het doen voor andere redenen. Die hoeven die “mooie, zielsverwarmende, hemelse pijn” er niet bij te hebben.

Dat je moet terug komen om je tattoo bij te laten werken is trouwens best vanzelfsprekend, en 1 keer is wel een beetje weinig denk ik?

Als je een tattoo laat zetten doe het dan ook gewoon goed, dat hij op zijn tijd bijgewerkt moet worden heeft niks met Emla zalf te maken.

• (}( Kitty ){)

Diana Schreef:

——————————————————-

> Romana, als jij denkt dat alleen omdat bepaalde

> mensen een tattoo niet pijnlijk genoeg vinden voor

> een verdoving, dat dat voor iedereen geld?

> Er zijn ook genoeg mensen die bevallen zonder

> ruggeprik, waarom schaffen die dan niet ook gewoon

> af! Als sommigen het zonder ook kunnen zal het wel

> zwaar overbodig zijn, of niet?! Bevallen zal dan

> ook wel niet pijnlijk zijn neem ik aan, anders

> deed niemand het meer. ;)

>

> In tegenstelling tot mensen die een tattoo nemen

> “voor de kick” of omdat het COOL is, zijn er ook

> mensen die het doen voor andere redenen. Die

> hoeven die “mooie, zielsverwarmende, hemelse pijn”

> er niet bij te hebben.

> Dat je moet terug komen om je tattoo bij te laten

> werken is trouwens best vanzelfsprekend, en 1 keer

> is wel een beetje weinig denk ik?

> Als je een tattoo laat zetten doe het dan ook

> gewoon goed, dat hij op zijn tijd bijgewerkt moet

> worden heeft niks met Emla zalf te maken.

Terug komen om je tattoo bij te laten werken is niet zo vanzelfsprekend hoor.. Als het gelijk goed gedaan wordt, is dat nl helemaal niet nodig!

• Erik Doldersum

Hoe het precies zit met die zalf weet ik niet, maar ik zal t nooit gebruiken.

Ik neem geen tattoos voor de kick of omdat t ‘cool’ is, maar omdat ze belangrijk voor me zijn. En daar moet je, vind ik, wel wat voor over hebben.

Het hele proces van een tattoo zetten vind ik mooi en zou ik niet anders willen, en daar hoort ook de pijn bij, ook al is die niet altijd fijn.

De pijn van een tattoo lijkt me overigens ook niet echt te vergelijken met een kind baren..

En zoals al gezegd is, terugkomen om bij te werken is vaak helemaal niet nodig. Heb m'n laatste tattoo nu zo'n 1,5 maand en hij ziet er perfect uit.