Ontsteking??

• Rijkie

Hallo!

Ik had even een vraagje. Ik heb nu een week een tatto op de binnenkant van mijn pols. Hij is eromheen rood en prikt gewoon ontzettend en ik moet mezelf dwingen echt niet te krabben! Dus ik vroeg me af, aangezien de rode kleur er ook omheen of hij misschien ontstoken is, of moet ik gewoon wachten totdat het geheeld is?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Rijkie

• Marius

Normaal gesproken moet een tattoo met een week “genezen” zijn, d.w.z. gesloten en in ieder geval éénmaal zijn vervelt. Nu is de binnenzijde van de pols niet een plek die het gemakkelijkst zal genezen omdat die plek heen veel in beweging is en heel gemakkelijk met van alles en nog wat in aanraking komt. De kans op een lichte ontsteking is hier dus verhoudingsgewijs groot. De verzorging nu van groot belang. Bepanthen zalf is in dergelijke omstandigheden aan te bevelen (alleen bij apotheek) Was de tattoo voorzichtig met lauw water en een zachte zeep (bijv. babyzeep van Zwitsal) en breng na droging de zalf dun op. Enige malen per dag herhalen.Géén kleding erover en niet afdekken en voorkom verdere aanraking zo veel mogelijk, dat geeft rust. Indien dit met enkele dagen geen verbetering brengt huisarts raadplegen. Hetzelfde geldt als de tattoo lichtgeel vocht gaan afscheiden.

Succes gewenst.

Marius.

• *****americanx*****

Wassen met zwitsal baby zeep heeft totaal geen zin mocht de tattoo geïnfecteerd zijn.

Rijkie je kan het beste je tattoo wasen met of dettol fresh zeep(pompje) of met unicura balance (pompje) deze 2 zepen zijn antie bacteriëel en hebben deze een betere invloed op de eventuele ontsteking die er kan zitten.

Het is ook heel goed mogelijk dat het alleen maar geïrriteerd is omdat het op een redelijk gevoelig stukje huid van je lichaam zit.

2x per dag wassen met of de dettol of unicura zeep en dan heel erg dun insmeren met calendulan wondzalf of bepanthen zalf. Voor de rest de tattoo helemaal met rust laten en zo min mogelijk kleding er overheen laten schuren.

Dat het nu jeukt is een teken van genezing.

• valerie

ik heb 3 tatoo's en 1tje in me lief is zo zo zo erg aan het ontsteken .. het schuurt ook elke keer. Een ontstoken tattoo doet zeerder dan een piercing. ik maak hem nu zo vaak mogelijk schoon met een Desinfecterend spul Dettol. Hoop dat het gauw over is.