SYMBOLEN

• monique

bedankt voor je reactie dimitri, voor een gedeelte is dat ook waar, maar niet helemaal, maar ik hou het in mijn achterhoofd.

• Dimitri

Mischien moet je voor jezelf bepalen welk symbool je het gevoel geeft voor een nieuw begin,….

Een vlinder is het begin van een nieuw leven,.. en op Balie zit Vishnu op een gekiemde kokosnoot welke ook voor een nieuw leven staat.

• erik

op de website van oswald the runemaker staat heel erg veel info, ook over de diepere betekenissen den de runes.

er staat geloof ik ook iets over bindrunes op.

weet zo niet de precieze link, zou je even moeten googelen.

of me morgen op msn vragen, zag dat je me hebt toegevoegd.

• erik

als losse rune zou een rune als Uruz wel iets zijn. hele uitleg van die rune staat op:

http://www.runemaker.com/futhark/uruz.shtml

ik ben bezig hem in een bindrune te verwerken, voor mij betekend het ook dat ik opnieuw begin, alles acher me laat en weer ga leven zoals ík dat wil.

• Tattoo Ron

Een Ohm is mooi en zover ik weet staat dat voor ‘' het begin ’' van alles.

• Chantal P

Ik zou zeggen: kies iets waar jij een goed gevoel bij hebt en MAAK daar gewoon jouw “nieuw begin” symbool van. Dat zal altijd meer betekenis voor je hebben dan een standaard afbeelding waarvan ooit iemand heeft gezegd dat het zus of zo betekent. Ik heb dat zelf ook gedaan, heb iets laten zetten waar ik zelf een fijn gevoel bij had, in kleuren die ik zelf mooi vind. De betekenis er achter komt vanuit mezelf, niet vanuit een boekje. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik wilde je dit toch even meegeven, om je te laten beseffen dat je altijd je eigen betekenis ergens aan kunt geven. En dan hoef je nooit compromissen te sluiten want het betekent precies wat jij wilt.

• erik

heb je idd gelijk in.

in mijn geval is dat ook deels zo, een bindrune heeft een bepaalde betekenis, maar je geeft er zelf ook een hele betekenis aan.

daarbij heb ik mijn bindrune zelf getekend (de losse runen gecombineerd tot 1 symbool), dus die vrijheid heb je ook. maakt niet uit hoe ze gecombineerd zijn, en of de vormen helemaal precies kloppen, zolang je hem zelf maar mooi vind.

• wendy van w.

Das waar, je hebt helemaal gelijk!! Ik ga er nog eens goed over nadenken. Een nieuw begin moet natuurlijk wel iets moois worden ;).

• monique

daarom vind ik een ankh ook mooi, het betekend leven, levenskracht, door die levenskracht heb ik meer dingen kunnen inzien en heb ik (eindelijk) zelfrespect gekregen omdat ik door die kracht iets heb kunnen laten gaan waardoor ik met mezelf in de knoop kwam en door die (levens) kracht ben ik hulp gaan zoeken en kan ik nu dingen verwerken die er al jaren zitten.

maar rune zijn ook mooie tekens en betekenissen, dus ik ben nog even aan het verzinnen, maar ook hoe ik dan meerdere rune's moet combineren…

• erik

ik heb net mn komende bundrune helemaal voltooid en uitgetekend, als je wil, wil ik er wel een paar voor je tekenen, in verschillende combinaties.

ik ben donderdagavond wel even op msn, kunnen we wel even overleggen wat je wil (:

kan ik je meteenmijn komende bindrune laten zien.