SYMBOLEN

• monique

wie kent of weet het symbool voor een nieuw begin in je leven. na een vervelende periode in mijn leven hoop ik hier goed uit te komen en sta dan dus aan een nieuw begin in mijn leven. nu heb ik het idee om een ankh te laten tattooeren (leven, levenskracht) maar misschien is er ook een symbool voor een nieuw begin in je leven wat getattooeerd kan worden. wie weet dit? ik weet dat de narcissus: nieuw leven, geluk, trouw en liefde betekend, maar of dat nieuw leven met een baby of met een nieuw begin in je leven te maken heeft weet ik niet.

een roos: liefde, psychische kracht, genezing, vreugde, geluk en genegenheid.

maar het hoeft niet perse een bloem te zijn, het kan ook een ander teken zijn.

ik weet ook dat een olifant met zijn slurf omhoog geluk betekend.

WIE WEET HET SYMBOOL VAN EEN NIEUW BEGIN IN JE LEVEN!! het mag ook uit een ander land komen, als ik maar kan achterhalen of het echt zo is.

• monique

ik las nu ook dat een duif een teken van hoop, een nieuw begin is…

• wendy van w.

Tja daar ben ik ook al even naar op zoek. Kan je dus niet helpen , maar wel met je meehopen dat iemand er een antwoord op heeft ;).

• erik

hey

ik heb een bindrune laten zetten die symbool staat voor mezelf, en de shit die ik heb meegemaakt en achter me wil laten, en ik ben een andere aan t maken die een nieuw begin symboliseerd, samen met wat persoonlijke dingen. als je wil kan ik wel een rune opzoeken met die betekenis?

• monique

oke, is goed. ik heb alleen geen idee wat een rune is. ik zie het wel, oke! bvd

• erik

een rune stamt uit de tijd van de vikingen, die schreven in runeschrift.

naast dat het heb alfabet was, heeft elke rune nog een andere betekenis, die vaak aardig ruim is.

het combineren van runes is een zogenaamde bindrune, combineerd dus alle aspecten van de afzonderlijke runes. een bindrune geeft je kracht en weerspiegelt je goede kanten (dat is het idee er tenminste achter)

de vikingen tekenden zon symbool op hun voorhoofd voor de strijd, en krasten het aan de binnenkant van hun helm ofzo.

bindrunes kun je opbouwen uit een naam of initialen, of je kunt er 1 maken uit willekeurge runes die jou aanspreken en een speciale betekenis hebben.

in mijn eerste bindrune (die op mijn rechter schouderblad staat) zijn de letters van mijn voornaam verwerkt, voor mn 2e (die op mn andere schouderblad komt te staan) heb ik een paar runes gekozen die en verstoorde periode in je leven symboliseren (erg simpel gezegd, eigenlijk veel filosofischer) en en rune voor kracht.

als je msn hebt, mag je me toevoegen (ergaesz@hotmail.com), dat praat wat makkelijker.

• monique

ik heb al wat lopen googlen, maar kom alleen bij runeletters uit en geen (rune) symboolbetekenissen.

• Dimitri

Een ster staat voor het begin van je leven,.. Als je vind dat je leven na de vervelende periode pas begonnen is, is een ster een goed symbool hiervoor.

Dimitri

• monique

en de pest is, de meeste site's zijn buitenlands

• monique

ik heb op de site mystic light een goede betekenis van de drunen kunnen vinden. ik ga kijken of ik daar wat mee kan.