epelepsie

• maaike

Hallo allemaal,

In Spanje wordt aangeraden mensen met epelepsie (personas epelepticas; ik weet niet zeker of je epelepsie zo schrijft in het Nederlands) niet te tattoeren en ook niet te piercen. Weet er iemand waarom dat zo is? En als iemand al jaren geen aanval meer gehad heeft en onder behandeling is? Heeft het te maken met angst voor een aanval of juist de desbetreffende medicijnen die een patient onder behandeling gebruiken moet? Bueno, ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft…. Wordt het in Nederland ook afgeraden?

Groetjes van Maaike

• Elize

Er staat in het informed consent van de GGD inderdaad iets over epilepsie, en dat het dan afgeraden wordt om iemand te piercen / tattooeren.

Waarom? Ik denk persoonlijk vanwege het feit ALS iemand plots een aanval krijgt tijdens het piercen of tattooeren dat het dan behoorlijk fout kan gaan.

Door delen heen piercen die levensgevaarlijkzijn of als je een tattoo zet dat je dan een hele kras of buiten de lijntjes gaat.

Ik denk niet dat het onmogelijk is. Ligt er helemaal aan of de studio en de klant dit risico willen aangaan.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor..