Hallowaa.

Het volgende bericht heb ik op diverse andere fora en prikborden geplaatst in de hoop dat “prikkend Nederland” zich nog eens goed achter de oren krabbelt.

Op 7 November is door de Eerste Kamer der Staten Generaal het wetsvoorstel omtrent tatoeëeren en piercen aangenomen. Daar had op dit forum wel melding van gemaakt mogen worden. Bovendien lijkt het me ook geen slecht idee om deze wetteksten (die met onze boterhammen te maken hebben) in de topic downloads (dit geldt voor de VPPN site) te plaatsen. Helaas heb ik van geen enkele branche-organisatie iets mogen vernemen over een datum van het stemmen hierover of het aannemen van de wettekst door deze Eerste Kamer (dus geen N.B.T., geen V.P.P.N. en ook geen V.V.L.K.).

Wel heb ik een “uitnodiging” van de VWA om op 27 November tijdens een informatieve bijeenkomst gedicteert te krijgen hoe we voortaan onzen winkeltjes moeten runnen.

Geen N.B.T., geen V.P.P.N. en ook geen V.V.L.K.

Goed nieuws is er ook:

De keuring gaat in het hele land hetzelfde kosten (dus geen gemiereneuk over afstanden en kilometervergoedingen) en de keuring gaat voor 2 jaar gelden (dus geen jaarlijkse keuring). ALLE bij de VWA bekende adressen zullen worden gecontroleerd op het hebben van een geldige vergunning, dus zwartwerkers en onhygiënische viespeuken die boven de wet denken te staan, zullen ook bezocht gaan worden door de VWA. Bovendien wordt de keuring door de VWA gratis gedaan, we betalen dus straks alleen aan de GGD.

Meer weten ….. ?? Gewoon vragen ….. !!

Groetjes, Klaus.