Hoe lang...

• Mama van Bjorn

…denken jullie na over het waar en wat bij een tattoo?

Mijn eerste tat2 (een tribal met hartje en naam van mn zoon) heb ik 5 jaar geleden uitgezocht. Nu eindelijk laten zetten, maarrrrrrr ik vind hem nu al zo klein… :?:?:?

Miss door de verslavende werking hoor, vind tat2s nu zo leuk dat ik het jammer vind dat ik niks meer op mn rug erbij kan zetten (het spijt me voor degene die het wel hebben, maar ik vind meerdere tats per lichaamsdeel niet mooi)

Nou zit ik nu al een paar weken met een volgende tat in mn hoofd, een barcode met mijn geboortedatum op mn voet. Twijfel wijfel twijfel.. Vind het idee nu super maar hoelang blijf ik dat vinden?

• jambo

Totdat alle streepjes in elkaar gevloeit zijn…

• Krynn

Ik denk toch wel vrij lang na…m'n eerste tat kwam er pas na 3 jaar, m'n 2e een week nadat ik het plaatje online had gezien, maar de plek had ik ook al jaren in m'n hoofd…dat plaatje stond voor iets bijzonders, daarom heb ik er tot nu toe (3 jaar na het zetten) geen spijt van.

Nu ben ik al jaren (halfhalf, want ik heb voorlopig toch het geld niet voor de uitvoering ervan) bezig met het ontwerpen van een rugstuk en 2 sleeves…no offense naar alle mensen met een palet aan kleinere tattoos…maar vijf stijlen door mekaar op 1 lijf, dat vind ik dus lelijk. Krijg je zo'n plakboek idee waar nooit meer een eenheid van te maken is.

Errr…kort gezegd dus: wacht een paar maandjes met het zetten van die volgende tat, en kijk of je het dan nog steeds zo tof vindt. Denk na over hoe ver je wil gaan met je tats. Wil je er een paar, of wil je uiteindelijk helemaal vol zitten?

• Mama van Bjorn

Thanx voor je reactie!!

• Chantal P

Eerlijk gezegd weet ik het niet meer. Ik weet wel dat ik op mijn 15e of 16e al wist dat ik graag een tat wilde. Alleen had ik geen idee wat ik wilde. Maar toen ik 26 was, kwam de eerste er, na een hele hevige ervaring die mijn leven veranderde. Ik geloof niet dat ik heel lang heb nagedacht over wat of waar; dat kwam ineens opzetten en is ook niet meer aan twijfel onderhevig geweest.

Nu ben ik al maanden bezig met nummer twee. Zelf een schets gemaakt en deze moet door een tatoo-artiest worden uitgewerkt en gezet. En dan gebruik ik bewust het woord artiest want deze moet echt heel mooi worden. Ik heb momenteel geen geld om de schets uit te laten werken en de tat te laten zetten maar komen zal 'ie er. Ik ben redelijk zeker van de plek maar degene die hem gaat zetten zal ik ook zeker om advies vragen want misschien is er een andere plaats waar de tat beter tot zijn recht komt.