vervellen van tattoo??

• Mieke

Hallo allemaal!!

Ik heb sinds vrijdag een prachtige vlinder op mijn schouder laten zetten! Ben er echt helemaal blij mee!! Het is mijn eerste tattoo en nu heb ik er een vraagje over…

Het lijkt nu wel of de tattoo aan het vervellen is, de ‘vleugeltjes’ van de vlinder lijken een beetje los te laten, ook al zijn de lijntjes in de huid eronder ook nog gewoon te zien…

Is dit normaal?? Ik hoop van wel, zo niet weet iemand wat ik eraan kan doen?

Dank je!!!

Groetjes Mieke

• Moonlampje

ja. dat is een teken van genezing. gewoon laten zitten en verder niet aankomen en gewoon doorgaan met het insmeren van je tat2

• ~Martinique~Amy~

Ik heb er donderdag een laten zetten en bij mij velt het nu ook licht. Hoort er gewoon bij inderdaad.

• Mieke

Okee, gelukkig :-) Ben helemaal opgelucht!!

Dank je wel!!!!!!

• deckhr

Dit is normaal dame, jouw tattoo is een schaafwonde en daar komt een korstje of wit velletje op…

Bij de verzorging : jouw tattoo / schaafwonde tamponeren en niet inwrijven met zalf, anders verwijder je soms lijnen en kleuren…

Laat jouw gekleurde vlinder maar fladderen in de toekomst !

groeten, Deck.

• Tim

Je bedoelt dus voorzichtig zalf aanbrengen neem ik aan? Met dat tamponeren ipv wrijven?

Als je je posting anders leest zou je er wel eens uit kunnen opmaken/verkeerd begrijpen dat je dus geen zalf moet gebruiken. Dit uiteraard wél doen.

Groetjes, Tim

• deckhr

Yep Tim,

inderdaad, sorry ik praat vlaams / frans ( en perfect nederlands )

tamponeren, komt van het Frans, in deze situatie, rustig de zalf met “ watte ” induwen ( tamponeren ) , zeker niet uitwrijven, want anders vernietig je lijnen en kleuren van je tattoo.

groeten, mate, decker.

• Tim

Nee was me duidelijk hoor Deckhr! Moest hem alleen even 2x lezen en mijn reactie was vooral ter verduidelijking voor Mieke, gaat om haar tattoo namelijk. ;-)

Ja, tamponeren, ik ken er nog een betekenis van. Leukste bezigheid die er is ;-)

groetjes, Tim

• deckhr

in het nederlands : de zalf rustig indoppen ( tamponeren ) op de schaafwonde van de tattoo…

groeten makker,

tattoo Deck uit Vlaanderen.

• deckhr

snap je perfect, kerel ! haha !