FF vraagje.

• ~Martinique~Amy~

Afgelopen donderdag is bij mij een tat gezet. Vanaf vrijdag moest ik hem twee keer per dag dun insmeren met vaseline. Dit mocht maximaal 4 dagen.

Vandaag dus de laatste dag.

Het voelt best nog wel wat droog aan, het is natuurlijk ook nog niet genezen. Maar zou ik hem al wel in kunnen/mogen smeren met iets van bodylotion van Nivea bijv. Of is het beter om er toch niets op te doen. Of hebben jullie andere tips.

Ik wilde bellen naar bunker, maar die zijn vandaag gesloten.

Gr. Martinique

• *****americanx*****

Je kan het beste nog wel ff doorgaan met insmeren van je tattoo.

Je kan dit met vasaline doen of met een andere zalf bv calendulan wondzalf od bepanthen. Doe dit zeker nog ff een dag of 4 á 5 om de 4 uur overdag en dan kan je er wel mee stoppen of ff insmeren als hij erg droog aanvoelt na die tijd.

Gr Martin

• ~Martinique~Amy~

Okee, bedankt!

• ~Martinique~Amy~

Ik heb vanavond even gebeld met Bunker.

Absoluut stoppen met de vaseline na 4 dagen 2xdaags smeren.

Nu mag het gewoon droog blijven. Als het droog en trekkerig aanvoelt, mag je eventueel bodylotion eropsmeren zonder parfum!

Had nog Balneum bodylotion in huis dus dat gaat helemaal goedkomen.

Nog bedankt voor het lezen/antwoorden.

• *****americanx*****

Ja iedere studio heeft zo zijn eigen adviezen en de mijne is dus zeker 8 dg lang de tattoo insmeren en dan heel erg dun met zalf en dan geen vaseline maar calendulan wondzalf of bepanthen of spertie, deze 3 zijn beter dan vaseline.

Je hebt na 4 dag zeker nog kans op korst vorming als je niet blijf insmeren om de huid soepel te houden.

Gr Martin