Spreuk en uitbreiding

• Marieke

Ik ben op zoek naar een mooie spreuk in het Engels of Latijn, welke kracht uitstraalt en dus aangeeft dat de persoon die de tatoeage draagt een krachtig persoon is.

Ik heb al een tatoeage van een dode lotusbloem welke weer nieuwe strengen voortbrengt en eindigt in een in bloei staande bloem, omringt door leven zoals vlinders en insecten. Dit heb ik speciaal laten ontwerpen (freehand) omdat het voor mij speciale betekenis heeft. De huidige tatoeage loopt van tussen mijn schouderbladen naar links over mijn schouder tot halverwege mijn linkerbovenarm.

Nu wil ik de lotusbloem naar beneden uitbreiden (hoe weet ik nog niet, tips zijn welkom!). Onder op mijn rug wil ik een spreuk zetten, maar welke!? Ik zat te denken over de spreuk welke Angelina Jolie ook heeft,nl.: ?Wat me voedt, vernietigd me?. Maar dit is dan weer niet origineel en daarbij is Miss Jolie-Pitt niet mijn meest favoriete persoon in de wereld :-) Maar de spreuk is wel zo ongeveer wat ik zoek.

Heeft iemand ideeën?

• Mama van Bjorn

Via google kan ik wel wat vinden dus miss een tip. Weet niet of het echt is wat je zoekt maar ik heb gegoogled op “kracht spreuken”

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

Kijk hier eens, misschien staat er iets voor je tussen.

http://people.zeelandnet.nl/jakkes/

Groetjes, Klaus.

• wake

Ben ook op zoek naar Latijnse spreuken en heb volgende pagina gevonden

http://www.heinpragt.com/spreuken/latijn.php#Deel2

Ps de spreuk van Angeline-Jolie is

Quod non te destruit, te nutruit : wat je niet vernietigd maakt je sterker

• Mama van Bjorn

Quod me nutrit, me destruit..

• Loes

is het niet: wat mij voedt, vernietigd mij? n.a.v haar eetprobleem? of heeft het meerdere betekenissen?

• Chantal P

Ik vind “wat me voedt, vernietigt me” persoonlijk geen uiting van kracht. Als je het omdraait, “wat me niet vernietigt, maakt me sterker”, dan is het juist wel weer een uiting van levenskracht. Maar ja, origineel is die uitspraak ook allang niet meer. Ik heb zo gauw geen suggesties voor je maar met een beetje google-werk moet het vast lukken. Succes!

• uhhh...

Hoi allemaal…

Ik denk zelf dat de spreuk, wat me voedt, vernietigt me, een geheel andere betekenis heeft…

Aangezien Angelina Jolie meerdere Boeddhistische tattoo's heeft… (tattoo's met magische krachten, gemaakt volgens Thaise traditie), denk ik dat deze spreuk ook met t boeddhisme te maken heeft…

In het Boeddhisme gaan ze ervan uit dat alles illussie is, en dat je je los moet maken van uiterlijke invloeden… om op zo'n manier sterker in t leven te staan..

Ik denk dat -wat me voedt, vernietigt me- daar op slaat…

Ik wil dit, ik wil dat, en word je daar gelukkig van ? vaak niet…

Ik hoop dat jullie er nog iets van snappen ;-)

Groetjes… Bodhi…

Jolie-Pitt wat me voedt, vernietigt me

• Marieke

wake schreef:

>

> Ben ook op zoek naar Latijnse spreuken en heb volgende pagina

> gevonden

>

> http://www.heinpragt.com/spreuken/latijn.php#Deel2

>

>

>

>

> Ps de spreuk van Angeline-Jolie is

>

> Quod non te destruit, te nutruit : wat je niet vernietigd

> maakt je sterker

Ah kijk, zo zie je maar weer dat goede informatie het halve werk is :-) Zal beter opletten de volgende keer!

• Marieke

Nou op de site met Latijnse spreuken heb ik tot nu toe de volgende kunnen vinden:

Vivat, floreat = Leef, bloei (in verband met de lotusbloem)

Velle est posse = Willen is kunnen (kracht)

Oderint dum metuant = Laat ze me haten, zolang ze me maar vrezen (duister, maar zelf vind ik het een erg mooie spreuk)

Luctor et emergo = Ik worstel en kom boven (mooi, maar is ook de wapenspreuk van Zeeland….en daar heb ik dan weer niks mee)

Fortis et liber = Sterk en vrij (Motto Alberta, CAN. Mooie spreuk)