Erg kwaad.

• Marijke

Een vriend van ons heeft heel lang in een bepaalde tattoo zaak gewerkt. Inmiddels werkt hij hier niet meer. Hij heeft bij mij, mijn vriend en verschillende vrienden en vriendinnen van ons tattoo's gezet, die hij speciaal voor ons heeft ontworpen en sommigen zelf ontworpen hebben. Hij is een geweldige tattoo artiest en tekent precies wat jij wilt en deze zal hij dan ook nóóit bij anderen zetten. Maar nu heeft de eigenaar van die zaak de speciaal voor ons ontworpen tattoos in de etalage en de boeken gezet. Met als gevolg dat iedereen nu deze tattoos kan laten zetten. En dat terwijl ons is beloofd dat de foto's voor “de show” waren maar dat dez nóóit bij anderen gezet zouden worden. Wij zijn hier erg kwaad over. Maar helaas niets aan te doen, er staat niets zwart op wit.

Ik vind het echt niet leuk als dalijk meer mensen met mijn tattoos lopen. ik krijg erg vaak complimenten over mijn tattoos dat ze erg mooi zijn of dat ze zo iets nog nooit gezien hebben. Binnenkort zul je deze dus wel vaker zien.

Sorry voor dit #*@% verhaal maar ik moest dit ff kwijt!!! En ik ben zóóóó kwaad!!!!

• *****americanx*****

Ja in zo een geval zou ik ook heel erg kwaad zijn en ook iets onder nemen tegen de shop.

Ga met die man over leggen of je de foto's niet kan krijgen en leg dan uit waarom je er zo aan gehecht bent dat niemand anders met dezelfde tattoo rond loopt.

Ja is hij hier voor niet te vinden zijn er meer wegen die naar Rome lijden dacht ik zo.

gr martin

• Marijke

Bijna alle tattoo's die door onze vriend zijn gezet zijn speciaal voor deze klanten getekend. en deze stan nu dus gewoon bij die eigenaar in de boeken. Wij hebben hier al iets van gezegd, maar hij weigerd hier iets aan te doen. Hij zegt dat de foto's zij eigendom zijn en ik toestemming heb gegeven dat de foto's genomen werden. en dat hij er nu mee kan doen wat hij wil.

Maar ik heb geen toestemming gegeven dat deze foto's gebruikt werden zodat anderen deze ook kunnen zetten.

• Krynn

Als er niets zwart op wit staat ben je volgens mij de @!#$…

…dus loop die shop binnen en steek die boeken in de fik :/

• Giorgio

Als jij op de foto staat bestaat er ook nog zoiets als Portretrecht!!

Iemand kan niet zomaar commercieel gebruik maken van jouw afbeelding zonder daar toestemming te voor hebben gevraagd!

Ik ben geen advocaat,maar ik denk dat je zeker een zaak hebt!

Succes!!!

• Chantal P

Jij hebt niet zwart op wit dat de foto's niet mogen worden gebruikt. Maar… hij heeft van jou ook geen handtekening of verklaring dat ze wèl mogen worden gebruikt. En je kunt wel bewijzen dat het foto's zijn van jouw tatoeage. Sowieso kan een tattoo nooit twee keer precies hetzelfde worden gezet en als je de foto's naast jouw lijf houdt, is te zien dat de kleur en structuur van de huid overeen komt. Dus ook al staat je gezicht er niet op, je kunt bewijzen dat het jouw lichaam en dus jouw tattoos betreft. Ik denk dat je daarmee wel degelijk een zaak hebt aangezien jij geen schriftelijke toestemming hebt gegeven voor publicatie, laat staan reproductie. Succes!

• ~Martinique~Amy~

Zoals hierboven al beschreven staat moet je je beroepen op het portretrecht.

Maar ik denk toch dat het erg moeilijk kan zijn.

Hij kan natuurlijk ook de tat natekenen en zeggen dat hij het originele ontwerp heeft……

Het zal dus moeilijk te voorkomen zijn dat je tat gedupliceerd wordt t.z.t.

Maar dat je je foto terug moet eisen dat staat als een paal boven water!

• Elize

tering, dat is balen! Ik heb laatst samen met met vriend een tattoo laten zetten, eigen ontwerp.

Ik heb de tattoeerder op het hart gedrukt dat hij dit ontwerp niet mocht hergebruiken, omdat het een speciale was van ons beiden.

Gelukkig was hij me al voor door te zeggen dat hij het niet zou gebruiken, doet hij nooit bij zelfontworpen stukken.

Maar een foto mag hij zeker wel maken :)

• ta2granny

en begrijpen jullie nou dat een tattooeerder bijna nooit zn eigen ontwerpen meegeeft of opstuurt?We worden nl best weleens scheef aangekeken als we zoiets weigeren te doen…

En dat brengt me gelijk op t volgende…zodra je een foto van je tattoo laat nemen,ben je m eigenlijk al kwijt..mensen zien t ,nemen snel een foto met t mobiletje en gaan ermee naar een andere shop.(daarom moeten bij mij meestal de mobieltjes uit,onder andere).Je kunt een tattoo haast niet tegen namaken beschermen…laat m 1 keer zien buiten en ik weet zeker dat iemand t ontwerp in zn hoofd opslaat.Ook al brand ik het voorbeeld uit mn geheugen..al vernietig ik alle tekeningen en afdrukken,de tattoo staat luid en duidelijk op je lichaam en ooit zal iemand m zien.De tattooshop kan er dus niet altijd de schuld,ook al beloven ze complete geheimhouding.Ik begrijp volledig dat je baalt,echt(ik heb een van mn eigen tattoos ooit in een amerikaans blad teruggezien…en mooier ook,dat was nog t ergste),maar ik denk niet dat je veel kunt doen.Je kunt natuurlijk wel duidelijk aan de shop laten merken dat je niet blij bent.

Dit berichtje is trouwens niet speciaal aan iemand gericht..t is meer een opmerking in t algemeen…groetjes..ta2granny

• Giorgio

In grote lijnen ben ik het hier mee eens,maar ook al maakt iemand een foto van mn tattoo of haalt hem hier van internet,het zal nooit exact de zelfde worden als degene die ik op mn arm heb staan(of waar dan ook)ze kunnen van een foto(lijkt mij)nooit alle details halen en als ze ermee naar een andere shop gaan dan heeft die artiest nooit de zelfde stijl als de gene die hem bij mij gezet heeft,dus voor mij zal het altijd een slechte copy zijn,zeker omdat mijn tattoo's voor mij een speciale betekenis hebben en die betekenis zullen ze nooit voor een ander hebben.