Naam van vriend

• Tash

Hoi allemaal,

zou graag binnenkort de naam van m´n vriend ergens willen tattoeren. Maar niet in het oerhollands geschrift. Weten jullie misschien een ander geschrift?

Groetjes, Tash.

• bartjuuuhhh

stap eens bij je tattoeerder binnen, zou ik zeggen…

• george madblack

of zoek anders op google naar een schrift dat je leuk lijkt

• Marc

Er zijn genoeg opties om een naam te schrijven.

Te denken valt aan Chinees of Japans, waar je onderandere terecht kan komen vanaf de hoofdpagina. Zie hiervoor ‘Jouw Naam In het Chinees of Japans’.

Andere opties zijn Elfish (als je een Lord of the Rings - Tolkien fan bent), Hebreeuws, Arabisch, Grieks, Azteeks.

Er is dus genoeg te bedenken.

• p.o.c.

Altijd gevaarlijk,namen zetten.

• ~Martinique~Amy~

Ze bijten toch niet:D

Maar ff serieus, ik zou het ook nooit doen een naam van mijn vriend/man zetten. Een naam van je kind vind ik iets anders, daar heb je een bloedband mee die nooit verbroken wordt.

Maar ach als het uitgaat cover je het gewoon toch:D, wij denken gewoon te moeilijk;-)

• IREZUMI

Bezint eer ge begint, in de praktijk gaan de tattoos langer mee dan de relaties…

• Tash

Hoi hoi,

daarom zoek ik ook een ander tekentje dan de gewone letter D. Want de hele naam vind ik ook niks, maar als het in een ander geschrift staat, snappen mensen er toch niks van. Kan ik altijd vertellen dat het m´n eigen symbool is ofzo

Groetjes.

• Marc

Als je het inderdaad zo bedoelt, dan denk ik dat het misschien een idee is om te denken aan het Hebreeuwse alfabet (alefbet).

Ik zal even kort vertellen waarom.

Wanneer je de ‘D’ schrijft, dan doe je dat met de letter ‘dalet’.

Maar alle letters uit het Hebreeuwse alfabet hebben ook een losse betekenis.

Zo betekent de letter ‘dalet’ dus ook ‘vis’ of ‘deur’.

zie ook oa: http://en.wikipedia.org/wiki/Dalet

Bovendien is dit teken ook weer makkelijk te veranderen, iets waar ik op wil wijzen als ik bovenstaande reacties lees, en ze ook wel gelijk moet geven in hun commentaar.

• ta2granny

ook al doe je het in je eigen verzonnen taal..2 mensen zullen altijd weten wat er staat…jij….en je ex..en als je lullig uit elkaar gegaan bent,is zelfs 1 letter te veel….om nog maar te zwijgen van eventuele nieuwe verkeringen die net zolang blijven doorgraven tot ze weten wat er staat..:):).

Geloof me..ik gun iedereen een lang en gelukkig liefdeleven,maar ik moet nog bijna wekelijks namen coveren….

Denk er goed over na..groetjes..ta2granny