Hoi allemaal,
zou graag binnenkort de naam van m´n vriend ergens willen tattoeren. Maar niet in het oerhollands geschrift. Weten jullie misschien een ander geschrift?
Groetjes, Tash.
Er zijn genoeg opties om een naam te schrijven.
Te denken valt aan Chinees of Japans, waar je onderandere terecht kan komen vanaf de hoofdpagina. Zie hiervoor ‘Jouw Naam In het Chinees of Japans’.
Andere opties zijn Elfish (als je een Lord of the Rings - Tolkien fan bent), Hebreeuws, Arabisch, Grieks, Azteeks.
Er is dus genoeg te bedenken.
Als je het inderdaad zo bedoelt, dan denk ik dat het misschien een idee is om te denken aan het Hebreeuwse alfabet (alefbet).
Ik zal even kort vertellen waarom.
Wanneer je de ‘D’ schrijft, dan doe je dat met de letter ‘dalet’.
Maar alle letters uit het Hebreeuwse alfabet hebben ook een losse betekenis.
Zo betekent de letter ‘dalet’ dus ook ‘vis’ of ‘deur’.
zie ook oa: http://en.wikipedia.org/wiki/Dalet
Bovendien is dit teken ook weer makkelijk te veranderen, iets waar ik op wil wijzen als ik bovenstaande reacties lees, en ze ook wel gelijk moet geven in hun commentaar.
ook al doe je het in je eigen verzonnen taal..2 mensen zullen altijd weten wat er staat…jij….en je ex..en als je lullig uit elkaar gegaan bent,is zelfs 1 letter te veel….om nog maar te zwijgen van eventuele nieuwe verkeringen die net zolang blijven doorgraven tot ze weten wat er staat...
Geloof me..ik gun iedereen een lang en gelukkig liefdeleven,maar ik moet nog bijna wekelijks namen coveren….
Denk er goed over na..groetjes..ta2granny
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?