Bultjes rondom nieuwe tattoo

• Anne

Hoi hoi,

Sinds vorige week donderdag heb ik een tattoo op mijn onderrug.

Het is mijn eerste tattoo en ik ben er heeeeeeeeeeel blij mee.

De genezing gaat ook vlekkeloos. Ik was de tattoo 3x per dag met uni-cura zeep en ik smeer hem daarna netjes in met Calendulazalf.

Precies zoals ze zeiden in de tattoo shop.

Nu heb ik sinds gisterenavond wat kleine bultjes in en om de tattoo heen zitten.

Ong. net zo groot als een muggebult.

Het zijn geen muggebulten want anders had ik die ook andere plaatsen op mijn lichaam gehad en dat is (gelukkig) niet het geval…

Horen deze bultjes bij het genezingsproces en verdwijnen ze weer? Of is dit iets wat helemaal niet hoort?

De tattoo jeukt wel heel erg sinds een aantal dagen, heeft het anders daar mee te maken?

Ik hoop op wat nuttige reacties.

Anne

• Anne

Nog even een toevoeging op mijn vraag hierboven…

De tattoo “zou” na 10 dagen genezen zijn.

Dat zou nu ong. zijn…

Ik lees in andere onderwerpen hier dat je na 10 dagen niet meer s'nachts hoeft te smeren, klopt dat?

En overdag?

Kunnen die bultjes evt. komen omdat de huid nu vet is door de zalf, en dat mijn huid niet meer kan ademen?

Alvast bedankt

Anne

• Tim

Hoi Anne,

Je omschrijving van de bultjes zijn een beetje vaag, ik heb ook wel eens een muggebult gehad zo groot als een gulden, maar goed, ik neem aan dat je kleine bultjes bedoelt? Al dan niet met een wittige “kop”?

Ik denk dat het (onderhuidse) puistjes zijn. Jouw porieën zijn verstopt door het smeren, huid dichtgegroeid en het vet van het smeren zit er nog onder. Huid gaat nu op natuurlijke wijze dit eruit gooien. Maw, mijn inziens, niets aan de hand, gaat vanzelf weg. Jeuken is ook normaal, teken van genezing.

Maar goed, ik ben geen expert, er zullen vat nog wel wat andere antwoorden volgen mocht ik er helemaal naast zitten. Maar ik weet bijna zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken.

En mocht je nog twijfelen of het niet overgaan, ga er gewoon even mee naar de shop.

Groetjes, Tim

• Tim

Over het genezen, lees het antwoord van Gerrit bij Mike:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2254&i=5501&t=5480

Groetjes, Tim

• Anne

Hoi Tim,

Bedankt voor je snelle reacties.

Het zijn hele kleine rode jeukende bultjes.

Je schrijft dat de huis niet kan ademen door de zalf en dat het onderhuids “werkt”.

Mijn vriend dacht het ook al.

Omdat de tattoo al 10 dagen lang steeds ingesmeerd wor met vette zalf, krijgt mijn huid geen tijd om te ademen.

Als er nog andere reacties zijn, dan graag.

Anne

• IREZUMI

Gewoon stoppen met smeren, de bultjes verdwijnen vanzelf weer.

• Anne

Ja, ik heb idd wat mider gesmeerd en het is al minder….

• Gerrit

Toen had ik nog wat meer geduld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• *****Down4Life*****

Als je gevoelig bent voor wol dan kan je huid met jeukende bultjes reageren op het gebruik van o.a. calendulan zalf en bepanthen zalf aangezien er wolvet in zit.

• Tim

:D:D