Tattoo's en werk

• Niekie

Wegens medische klachten ben ik al een tijdje uit de running wat werken betreft. Ik ben onlangs goedgekeurd door keuringsartsen om te gaan werken voor 15-20 uur als arbeidsgehandicapte. Nu komt het !!

Ik ben net als jullie een beetje boel verslaafd geraakt aan tattoo's. Onlangs mijn 2de laten zetten, maar ben al op zoek voor een 3de en 4de.

Als 3de is mijn wens een getatoeërd armbandje om de pols. Nu heb ik al waarschuwingen van verschillende mensen gekregen dat bepaalde werkgevers niks van tattoo's moeten hebben en dat het vinden naar een baan hierdoor moeilijker wordt. Dat werkgevers je kunnen verplichten om 's zomers met lange mouwen ofzo te lopen om je tattoo te verbergen.

Wat vinden jullie hier nou van?? Ik heb zoiets van maling aan, ik doe wat ik leuk/mooi vind. Mijn andere 2 tattoo's zijn op mijn beide bovenarmen, dus ook goed zichtbaar.

Maar is dat iets om rekening mee te houden??

Het armbandje komt er zowiezo wel. Maar wat zouden jullie doen, zouden jullie zo'n tattoo achterwege laten voor een baan??

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

• *****americanx*****

Ik ben van mening dat je moet doen wat je zelf wilt en goed dunkt.

Als jij denkt dat je er rekening mee moet houden doe je dit, denk je dat dit niet nodig is doe je het niet en laat je een armbandje zetten.

Ik persoonlijk heb er nooit rekening mee gehouden en altijd gedaan wat ik zelf mooi vind en wil doen.

Gr Martin

• p.o.c.

Ligt nogal aan de baan c.q. functie die je hebt. Als je de pr doet van een of ander goot bankconcern en ze zijn er op tegen,dan kan ik me daar wel iets bij indenken.Maar sta je op de bouw of in een fabriek dan heeft niemand een reden om daar over te “miepen”. En anders de grootste vinger omhoog en f..k you !!

• Natasja

Hoi Nieke,

Ik ben ook arbeidsgehandicapt en werk in een sociaal werkplaats, daar doen ze helemaal niet moeilijk over mijn tattoos, ik heb er 5 waaronder een duidelijke in mijn nek, pols en een bijna volle arm.

Ik vind dat mensen mij moeten accepteren om hoe ik ben, dat ik tattoos heb wil nog niet zeggen dat je van binnen aso ben ofzo…

Succer ermee,

Groetjes Natasja

• ceciel

hier wil ik ook even op reageren

ik ben juf op een peuterspeelzaal

als h et net als nu zo warm is en ik een truitje zonder mouwen aan heb

dan zie je bij mij 5 zichtbare tattoos

op allebij de polsen 1

op de boven arm 1

op mijn schouderblad 1

en op mijn enkel 1

ze hebben er nog nooit wat over gezegd

en de kindertjes van mijn groep vinden de juf met de plaatjes leuk :-)

dus gewoon doen als jij het graag wilt

succes ermee

groetjes ceciel

• ToeTagTattoo

je meer mensen het gewoon doen de normaler word het en wat normaal is, is geaccepteerd… ik vind alles onder de neklijn moet kunnen… natuurlijk zal ik ook raar kijken als die juf van mijn dochter allemaal paul booth achtige dode babies en demonen op haar arm en neck heeft… vind ik niks voor kinderen :p

• Niekie

Ik ben blij te lezen dat jullie allemaal hetzelfde erover denken.

Wat werk betreft, zal wel een kantoorbaantje worden, en die tattoo('s)

kom(t)en er ook.

• marius

toch mee oppassen Niekie schreef:

>

> Wegens medische klachten ben ik al een tijdje uit de running

> wat werken betreft. Ik ben onlangs goedgekeurd door

> keuringsartsen om te gaan werken voor 15-20 uur als

> arbeidsgehandicapte. Nu komt het !!

>

> Ik ben net als jullie een beetje boel verslaafd geraakt aan

> tattoo's. Onlangs mijn 2de laten zetten, maar ben al op zoek

> voor een 3de en 4de.

> Als 3de is mijn wens een getatoeërd armbandje om de pols. Nu

> heb ik al waarschuwingen van verschillende mensen gekregen

> dat bepaalde werkgevers niks van tattoo's moeten hebben en

> dat het vinden naar een baan hierdoor moeilijker wordt. Dat

> werkgevers je kunnen verplichten om 's zomers met lange

> mouwen ofzo te lopen om je tattoo te verbergen.

> Wat vinden jullie hier nou van?? Ik heb zoiets van maling

> aan, ik doe wat ik leuk/mooi vind. Mijn andere 2 tattoo's

> zijn op mijn beide bovenarmen, dus ook goed zichtbaar.

> Maar is dat iets om rekening mee te houden??

>

> Het armbandje komt er zowiezo wel. Maar wat zouden jullie

> doen, zouden jullie zo'n tattoo achterwege laten voor een

> baan??

>

> Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

• Chantal P

Ik heb het ook gehoord ja. Eerlijk gezegd vind ik het discriminatie. Je mag immers ook iemand niet afwijzen met een wijnvlek ofzo. Kijk, als je nou allerlei tattoos in je gezicht hebt of opvallende piercings; dan kan ik me voorstellen dat je niet wordt aangenomen als receptionist. Maar niemand kan mij ervan weerhouden om een tattoo te laten zetten waar ik het wil.

• Chantal P

P.S. Ja, ik weet dat je wel voor een tattoo kiest en niet voor een wijnvlek. 't Was maar een voorbeeld van iets wat zichtbaar is en niets zegt over wie jij bent.