wel of geen uierzalf?

• diana mv jordy,jari en ashley

wat is nu beter om als na zorg te gebruiken?

en hoelang moet je het gebruiken?

diana

• bartjuuuhhh

gewoon luisteren naar de tattoeerder die JOUW getattoeerd heeft, bij een goede shop uiteraard.

• *****americanx*****

Je kan beter calendulan wondzalf gebruiken en altijd in hele dunne laagjes smeren, de huid moet soepel blijven en niet uitdrogen, een te dikke laag is niet goed.

Doe dit +\- om de 4 uur 1x een heel dun laagje op de tattoo en ongeveer 8 tot 10 dg. Je tattoo 2x per dag wassen met een goede zeep en ik advieseer dan altijd Dettol fresh.

Gr Martin

• Chantal P

Ik heb bij m'n eerste tattoo uierzalf gebruikt en dat ging prima. Wat ik bij de tweede ga gebruiken weet ik nog niet. Mick adviseert levertraanzalf maar dat is bij iedere shop weer anders. Ik denk dat je ook moet kijken naar wat je zelf prettig vindt en waar je huid goed op reageert.

• willem

wat heel goed werkt is spertie

• jelle

Ik heb dus 8 dagen lang uierzalf gebruikt maar heb nu op de huis tussen de tattoo lijnen in pukkeltjes. Is dit omdat ik als vent natuurlijk weer de verkeerde kant op geschoren heb of omdat ik waarschijnlijk een te dikke laag heb gesmeerd???

gr Jelle

• *****americanx*****

ik denk dat dit komt omdat je te dikke laag hebt gesmeert.

Het is namelijk zo hoe dunner de laag die je smeert hoe beter het werkt.

Hoe dikker hoe meer je de huid verstikt en hoe vetter de huid wordt en dus kans geeft op pukkeltjes.

Gr Martin

• jelle

Ja klinkt logisch he. Maar wat kan ik nu het beste doen? De tatoo is nu 10 dagen geleden geplaatst en de eerste ‘vervelling’ is achter de rug… Ik smeer nu met vettige lotion de tattoo in en probeer dus de huid er om heen niet vettig te maken… Is er een betere alf hiervoor want uierzalf loopt erg uit en is moeilijk te doseren op alleen de getatoeerde plekken…

• Magic

Hey Jelle

Ik gebruikte voor me tattoo's calendulan zalf en dat werkte heel erg goed bij mij!

groetjes Magic

• *****americanx*****

Na 10 dg hoef je ipc niet meer te smeren en als de tattoo erg droog aan voelt kan je hem gewoon heeel dunnetjes ff insmeren met zalf end an het beste calendulan zalf of creme.

Gr Martin