Korstjes

• Rotje

Hallo , ik heb sinds dinsdag een tattoo.

Tot nu toe alles goed gegaan , maar nu ik net wakker wordt lijkt me tattoo helemaal te bestaan uit schilfers. Hoort dit zo ? En kan ik ze er gewoon afhalen?

Verminderd dit niet de kwaliteit van de tattoo?

Bedankt :)

• Loes

een tattoo is een wond(je) daar komen korstjes op, dat is de genezing. laten zitten! als je ze eraf gaat peuteren dan trek je de verf mee en heb je straks een tattoo met stukjes waar niks zit en dan hebben we het nog maar niet over de de grotere kans op infectie met een open wond(je). heeft de tattoeerder dat niet gezegd?

• Niekie

De tattoeeerder heeft je niet goed voorgelicht. Heb je eigenlijk wel een zalf meegekregen, of een advies met wat je voor zalf kan/moet gebruiken??

• ta2granny

ja..dat hoort en nee..afblijven…groetjes..ta2granny

• Rotje

Ze hebben me juist wel goed ingelicht .. maar ik was zo opgelucht dat het klaar was (hoewel het geen pijn deed) .. en ik kreeg zoveel informatie .. dat ik de helft niet goed heb onthouden. Ik kan ze ook bellen .. maar op zaterdag is de shop gesloten .. dus daarom heb ik het hier gevraagd.

Bedankt voor alle informatie.

• Tim

Laten zitten Rotje! Dat hoort zo.

Zoals al uitgelegd, niet pulken of krabben.

Die vallen er vanzelf af.

Heb je geen kaartje meegekregen waarop de nabehandeling staat beschreven?

Voor jouw info:

Je tattoo gewoon wassen onder de douche. Niet te heet water en PH neutrale zeep (sanex ofzo)

Niet droogwrijven maar droogdeppen met schone handdoek of stuk keukenrol (die laat geen pluisjes achter)

Tattoo even kwartiertje “bloot” laten en dan dun insmeren met zalf (levertraan-zalf of wat je van de tattoo-shop hebt meegekregen)

Geen pluizige kleding erop dragen maar gewoon katoen.

Smeer hem een keer of 3 per dag in. Nooit aan krabben, hoe erg de jeuk ook is.

Dit ongeveer 10 dagen volhouden. Na ongeveer 2 weken is hij zo goed als genezen echter de huid blijft dan nog kwetsbaar.

En zeker geen zon de komende 2 weken.

Groetjes, Tim

• IREZUMI

Goed zo Tim.