dik en jeuk

• Mistiek

Hoi allemaal.

Ik heb sinds een jaar een tattoo met kleuren. Alle kleuren zijn gewoon genezen maar bij het rood duurde dat langer. Die delen bleven heel lang dik en jeuken.

In de winter was het over en dacht dat ik er nu eindelijk vanaf was…. NIET DUS!

Zodra het weer warmer werd begonnen de rood getattoeerde plekjes weer dik te worden, en dat zijn ze nu nog steeds.

Kan ik hier iets aan doen of ben ik gewoon allergisch voor rood?!?!

Wat kan anders de oorzaak zijn?

Terug gaan naar mijn tattoeerder kan niet want die woont 9 maanden per jaar in het buitenland… komt ws pas over 4 maanden weer in Nederland.

• ToeTagTattoo

vraag heel lief an hun wat voor een merk rood inkt dat was zodra je de kans hiervoor krijgt. als je bij een ander tatoeeerder zit, laat hem dan bij de volgende sessie die stukkjes die opgezet zijn met een shaduw naald en wat water heropenen. je lichaam wil die kleur kwijt dus een licht wondje maken helpt. ik denk niet dat het een allergie is want dan was het nog steets open en je had het nooit een jaar lang volgehouden… ik denk dat die inkt die je daar in hebt zitten gewoon geen goedgekeurde inkt was. houd het uit de zon. want zon is de oorzaak voor deze reactie.

• Loes

even een vraagje ik heb dat dus bij zwart, niet alles maar wel veel plekken. het is dik glanst is niet mooi en jeukt trouwens niet. de tattoos zitten er al 9 jaar en dit jaar voor het eerst. zon kan het op zich niet aan liggen daar blijf ik om een andere reden al uit. ik kan niks meer vragen want de tattoeerder is overleden. is er wat aan te doen?

• ToeTagTattoo

wat jij hebt is gewoon lidtekenwefsel… kun je niet veel aan doen. is hetzelvde als een groeistreep…

• Loes

littekenweefsel dat na 8 jaar ineens opkomt, kan dat? en waarom dan alleen bij het zwart de kleur die het minst gebruikt is, ik heb vnl kleurtattoo's. b.v op een stukje zwart van 3-5 cm zitten 4 plekjes (ter grootte van een muggenbult) die opgezet zijn, de rest is gewoon. bij een andere tatto zijn de fijne zwarte lijntjes eromheen opgezet. meer een braille tattoo.

• ToeTagTattoo

hmmm ik kan het niet bekijken… klingt inderdaad rar…

• Loes

het klinkt niet alleen raar het ziet er ook raar uit ;-)

• Mistiek

Ik heb de flesjes toen bekeken en het was allemaal van hetzelfde merk en ook ze waren ook geen van allen over de houdbaarheids datum heen. Welk merk het was weet ik niet meer.

Ik heb in mijn tattoo ook zwart, wit, grijs, geel, blauw, groen, en twee kleuren bruin maar daar heb ik geen last van… alleen van het rood.

Zolang ik er vanaf blijf jeukt het niet maar als ik er éénmaal aangekomen ben….

Ik vind het gewoon heel erg vreemd, vervelend en lelijk.

Uit de zon houden is trouwens moeilijk daar deze tattoo op mijn onderarm zit.

• ToeTagTattoo

rood is een probleemkleur en er zijn een paar jaar geleden verschilende inksuppliers met problem veroorzakende rode inks bekend gewoorden omdat er nieuwe weten kamen… het beste wat je kunt doen als het nog steets geiriteert is (jeuk) is inderdaad het te laten heropenen bij je tattoo artiest. dat mindert de symptomen omdat je licham de inkt kwijt kan. dat kun je het best doen in de tijd als die opgezet is, want dan wil je lichaam daar ook iets aan doen. Het jeuken komt juist omdat je he dan openkrabt (als je er niet over naa zal denken) dus beter kontroleert heropenen…