hogevorst

• antoinet

lees net op teletext dat hogenvorst heeft besloten dat het verboden is om jongeren onder de 12 jaar te tatooeren of tepiercen!!

kan me toch echt niet voorstellen dat er shop zijn/waren die dat deden!!!!

tussen de 12 en 16 jaar moet er een ouder mee!

nou ja zeg ,vind tussen de 12 jaar en 16 ook nog veel te jong!!!!!

denk dat menig goede shop hun ,,eigen"regels vast houden

piercings vanaf 16 jaar ,tatooes vanaf 18 jaar!

ik hoop dit echt!!

om veel jongeren ,,tebeschermen"

• antoinet

Tatoeage bij kind onder de twaalf verboden

Het is voor tatoeage- en piercingshops absoluut verboden om kinderen onder de twaalf te tatoeëren of een piercing te geven. Deze maatregel heeft minister Hoogervorst van Volksgezondheid aangekondigd.

Toestemming

Alleen oorbelletjes zijn toegestaan. Boven de 16 zijn kinderen vrij te beslissen. Kinderen tussen de twaalf en 16 jaar moeten een vader of moeder meenemen, anders mag het ook niet.

Boete

Tatoeage- en piercingshops die zich niet aan de regels houden riskeren een boete en kunnen hun vergunning kwijtraken.

• *****americanx*****

Zelfs de grote henk Shiffmacher houd zich er niet aan toen hij de zoon van Andre Hazes een tattoo zetten op zijn 10e jaar.

Dus er zijn zeker gekken die het wel doen he en gelukkig meer studio's die het niet doen.

Gr martin

• bert

Ja maar dat was anders dat was de zoon van Hazes !!

• ***** Intiem *****

Kreeg vanmorgen al een telefoontje van een moeder van een zoontje van 14 dat die moest maar ff een tattootje op zijn arm .

Daar zij het op de radio had gehoord vanmorgen dat dat wel ff kon vanaf die leeftijd.

Heb dus ff lekker uitgelegd dat ik het niet op die leeftijd doe , en wou nog wel veel meer tegen de moeder zeggen , maar kom me met respect bedwingen.

Daar ik vind dat dit soort ouders niet weten wat er in zo`n kind omgaat en misschien niet eens een tattoo wil omdat zijn mams het mooi vind staan.

Oproep aan de ouders die hier lezen , kijk toch uit met wat je doet en denk eens ff na .

Ik kan hier heel boos over worden als men mij zo beld dat een niet volwassen kind een tattoo moet van de ouders omdat hun het mooi vinden.

M.v.g. Roelf die wel nadenkt……………………………….

• Elize

tja, ik zou het ook niet doen, maar je ziet wel vaker dat kids van bekende nederlanders zodra hun ouder overlijdt een tattoo nemen/krijgen.

Maar daarintegen vindt ik het wel jammer dat bijvoorbeeld een oorbel niet als piercing wordt beschouwd, terwijl heel veel ouders dit al laten doen als ze nog een baby zijn!

piercen tussen 12-16 vind ik een twijfelgeval..(zolang het niet intiem is uiteraard)

Maar tattoos zeker wel vanaf 18.

maar goed, sommige mensen zijn met 30 nog niet verstandig genoeg om er eentje te nemen ;)