bijwerken

• Elize

Om je tattoo mooi te houden, moet je hem (neem ik aan) één keer in de zoveel tijd laten bijkleuren, nietwaar?

Maar hoevaak is dat? 1x in de 5 jaar? Of zelfs vaker?

Ik zie namelijk zovaak mensen lopen met tattoos die al helemaal blauwig of groenig zijn geworden, terwijl ze zwart horen te zijn, en ik vind dat zo lelijk!

Zijn er nog meer tips waarmee ik mijn tattoo zo lang mogelijk lekker ‘fris’ kan houden?

• Jaxx

Mij is de tip meegegeven om niet me de tatouage in de volle zon te gaan liggen, en als je WEL in de zon gaat in iedergeval met een hoge factor in te smeren.

Door de zon kan de tatouage verkleuren (lichter).

• bart van a

even over dat wat jij zegt over die tattoos die verkleurd zijn, dat zijn vaak oudere tatt's, van een collega van mij ook, die staat er al iets van 20 jaar op, maar daar zie je van die hele dikke uitgelopen lijnen, mijn vraag is komt dat door de zon of hadden ze in die tijd misschien mindere kwaliteit machines/naalden of inkt, waar door dat komt???

• *****americanx*****

Ze hadden in die tijd mindere kwaliteit.

Gr Martin

• Niekie

Gisteren was ik bij mijn tattooshop om nog even over mijn komende tattoo te praten. Daar hadden we het o.a. over die groen verkleurde tattoo's. Mijn tattoeërder zei dat die tattoo's gezet zijn met amerikaanse inkt, en die verkleuren op den duur. Nu wordt nederlands inkt gebruikt en die verkleuren niet.

• Elize

Okee, en het vervagen dan? Of is dat nu minder omdat de naalden van betere kwaliteit zijn?

Maar dat terzijde, is het niet gewoon verstandig om 1x in de zoveel tijd je tattoo te laten bijkleuren?

• Loes

verstandig wat is verstandig, je gaat dan weer een wondje creeeren. ik heb nu ruim 9 jaar gekleurde tattoo's op verschillende plekken, armen, bil, borst, vinger en enkel en ik vind ze nog prima, ze zijn gewoon nog mooi van kleur. dus dan ga ik niet opnieuw een wondje creeeren met kans op infectie.

ik heb de tattoo op de enkel 1x bij laten werken maar dat was mijn eigen schuld, de rand van mijn schoen had de nog niet geheel genezen tatooo beschadigd, dus was er een stukje minder mooi. dat bijwerken kon pas toen de tattoo goed genezen was.

• Dieneke

Dikke uitgelopen lijnen! Als je tattoo 20 jaar of meer oud is zal niet alleen de lijn iets dikker zijn geworden maar wat dacht je van je eigen huid, die is er zeker ook niet steviger op geworden. De kleuren van vroeger waren niet alleen van de Amerikaanse markt afkomstig maar bedenk dat je rode auto van 20 jaar geleden als die tenminste nog leeft er ook niet meer zo mooi rood uitziet.Zonder merken te noemen denk ik dat de naalden nog dezelfde zijn alleen zijn we andere formaten en constructies wat betreft het solderen gaan gebruiken.