eerste keer !

  • Halloca

    Hallo allemaal,

    ik ga op zeer korte termijn een tattoo laten zetten op mijn rechter bovenarm, en heb hier in beginsel 2 vragen over.

    * ik weet niet of het klopt, maar heb gehoord dat je voedsel van de laatste 2 dagen voor het zetten van je tattoo mede kan bepalen of je veel gaat bloeden of niet tijdens het zetten.

    Als dit klopt,….. waar bestaat dat dieet dan uit ?

    * bestaat er een soort van een licht verdovende creme die je ter plaatste aan kan brengen om de eventuele pijn te verlichten ?

    Graag hoor ik op korte termijn van jullie,…..

    Alvast bedankt,

    Halloca

  • Tim

    Hoi Halloca,

    Een dieet heb ik niet van gehoord.

    Wel is het belangrijk dat je gewoon goed (gezond) gegeten hebt, lekker uitgerust bent en vooral geen stimulerende middelen hebt gebruikt. Dus geen alcohol, blowen of wat dan ook. Kortom, gewoon fit zijn. Goed veel water drinken. Vooral ook naderhand. Een liter of 2 per dag.

    En het bloeden valt over het algemeen best mee.

    En over de pijn. Ja het gaat pijn doen. Het ligt een beetje aan je pijngrens hoe je het ervaart. Ik heb nooit echt pijn geleden toen ze met mijn bovenarm bezig waren. Tuurlijk het prikt maar is meer een irritante pijn dan dat het echt zeer doet.

    Verleden week gedeeltelijk in mijn nek en boven mijn sleutelbeen getattoeërd. Dat was een stuk pijnlijker. Toen hij daarna weer met mijn bovenarm begon was het een verademing ;-)

    Die zalf, niet doen. Je huid is dan ingesmeerd met een middel die er niet op hoort te zitten. Ik weet niet of het effect heeft op de opname van de inkt maar daar kunnen anderen hier vast meer over vertellen.

    Dus gewoon de instelling hebben: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. ;-)

    Succes met je tattoo!

    Groetjes, Tim

  • Niekie

    Een tattoo op je bovenarm laten zetten doet geen pijn. Het is een beetje irritant gevoel, dat is alles.

  • antoinet

    als je snel bloed is het verstandig om de avond voor dat je je tattoo laat zetten,flink wat appelsap drinkt!!

    appelsap verdikt het bloed namelijk!!

    en pijn,ja dat ervaart iedereen anders!

  • wake

    wat de pijn betreft, verwacht je aan het ergste dan valt alles alleen maar goed mee.

    Wat het dieet betreft, daags voordien geen alcohol drinken, verdund je bloed, en zoals reeds vermeld goed eten voordien en eventueel een energiereep of iets met veel suiker erin meenemen voor na het tatoeren, om je suikerspiegel terug op peil te brengen indien nodig.

  • *****americanx*****

    Nee er is geen dieet waardoor je minder zou gaan bloeden of iets anders dat dit tegen gaat.

    Pijn doet het altijd wel iets, maar ga je er heen met de gedachte dat het veel pijn doet, dan doet het dit ook.

    Ga er heen met de gedachte van het valt allemaal wel mee dan valt het ook mee.

    Die creme die je bedoeld werkt niet dit verdooft slecht en je hebt kans dat de inkt minder goed pakt in de huid.

    Gr martin

  • tattoobitch

    hoi Halloca.

    ga met een scherpe nagel een beetje krassen over je bovenarm, dat is ongeveer hoe een tatoo zetten daar voelt, op een gegeven moment wordt het een beetje gevoelloos, het valt echt reuze mee.

    over het eten, het is precies wat de andere zeggen, geen alcohol of drugs, maar gewoon goed eten en drinken van tevoren, en eventueel een blikje cola of energie reep mee nemen.

  • Elize

    Tattoos verdoven is echt iets voor mietjes, sorry dat ik het zeg.

    Ik heb een tattoo op mijn pols, één van de gevoelige plekken, en dat stelde geen reet voor. Natuurlijk voel je het, het is een irritant gevoel, maar pijnlijk? Nee, echt niet.. mijn grote teen stoten, dat doet pas zeer!

  • Loes

    en dan heb je een blauwe plek die weer verdwijnt, ook jammer dan.

  • Halloca

    Goedemorgen allemaal,….

    Allen erg bedankt voor jullie steun en hulp,….. inmiddels is mijn tattoo afgelopen zaterdag gezet en vind hem zelf perfect geworden.

    Ik wil toch even het volgende kwijt: Ik ben normaal gesproken echt heel erg bang voor naalden en was erg nerveus,…. ik laat bijvoorbeeld ook eventuele vullingen door de tandarts zonder verdoving doen,…. nou,.. ik kan met zekerheid zeggen dat een vulling laten doen pijnlijker is dan een tattoo op je bovenarm,.. Het stelde dus echt helemaal niks voor.

    Ik ben zeer blij dat ik het toch heb gedaan,… mensen die bang zijn,.. neem svp contact met mij op,.. geloof me,.. stelt echt niks voor.

    Nogmaals allemaal bedankt

    Halloca