tattoo lijkt uit huid omhoog te komen

  • Monica

    Wat is dit? Soms beginnen m'n tattoos opeens te jeuken en lijken mijn tattoos uit mijn huid omhoog te komen; net alsof mijn huid de inkt eruit probeert te werken. (ik heb deze tattoos al zo'n 15 jaar)

    Als je met je vinger erover heen gaat voel je ook dat de tattoo verdikt is. Langzamerhand ( na ong. 1 uurtje) trekt alles weer weg en is alles weer normaal. Dit gebeurt een paar keer per jaar.

    Is dit idd een huidreactie? Dat je huid de “vreemde” stof (inkt) probeert kwijt te raken? Of gewoon een allergie?

    Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van? Kan het kwaad, en dan bedoel ik of het de kwaliteit van je tattoo kan aantasten?

    Ik hoor het graag van jullie!

    groeten van Monica

  • IREZUMI

    Het lijkt er op dat je littekenweefsel op de tattoo heb zitten, en meestal gaat dit wat dikker aanvoelen door temperatuur verschil en dan als het warmer gaat worden of wanneer de temperatuur van jouw huid stijgt.

    Kan verder geen kwaad.

  • Monica

    Hoi!

    Littekenweefsel???? Er is normaal gesproken niks te zien aan de tattoos, ze zien er gewoon als een tattoo uit; met normale lijntjes en kleuren.

    Alleen die paar keer per jaar dan gaat het jeuken en omhoog komen.

    Is het niet zo dat je littekenweefsel op/in/onder een tattoo gewoon ALTIJD ziet? Bijv. lelijke bobbelige lijnen?

    En hoe kan dit littekenweefsel ontstaan zijn? Vlak na het zetten, bijv. door aan korstjes te krabben?

    gr. Monica

  • ToeTagTattoo

    een foto zal op dit punt heel goed zijn… wat voor kleuren zijn het? alleen zwart? gebeurt altijd als je het voor een tijdje aan de zon had? bijv. iedere zomer?

    is vast niks ernstigs als die al zo lang opzit…

  • Monica

    De kleuren zijn voornamelijk zwart en wat rood en groen. Ik kom er niet of bijna niet mee in de zon.

    Het jeuken en omhoog komen uit de huid heb ik ook wel eens in de winter. Meestal maar zo'n 2-3 keer per jaar.

    gr. Monica

  • jimmy

    Wanneer de acute onstekingsreactie na het aanbrengen van de tatoeage tot rust is gekomen, blijft het niet oplosbare pigment in de dermis achter zonder daar verder tot reacties aanleiding te geven. Oostindische inkt is volledig inert. Andere pigmenten kunnen na verloop van tijd reacties geven.Deze uiten zich vaak in irritatie,roodheid en zwelling en soms in lichenoide reacties pseudolyfomen.Soms treden eczemateuze laesies of zelfs exfoliatieve dermatitis op. gr jimmy

  • ToeTagTattoo

    het laatste is het leukste… maar dat merk je als je dat hebt… haha

  • *****americanx*****

    Waar heb je dit stukje op internet gevonden?

    heb je hier een website van , dan kunnen we misschien meer over zulke dingen lezen.

    Gr Martin

  • wake

    Ik heb op sommige stukjes van mijn eerste tattoo dit soms ook voor (is ook +/- 15 j oud). Tegen mij hebben ze verteld dat dit komt omdat er gewoon te diep geprikt is.

    Ik heb dit vooral in de zomer of als ik ergens heel warm (sauna) heb gezeten.

  • jonkvrouwhelene

    Yep ik heb dat met twee van mijn tattoos ook. Inderdaad als het warmer wordt. Schijnt toch te diep gezet te zijn.