scheurtjes?

• Lien

Hey iedereen!

Ik heb even een kort vraagje:

Sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotste eigenaar van mn eigen tattoo ;)

Had al vrij snel korstjes, maar sinds vandaag ook echt duidelijke scheurtjes.

Misschien zijn het wel geen scheurtjes maar daar doet het me aan denken.

Hoort dit bij het genezingsproces of kan ik toch maar ff beter langs gaan bij mn shop?

Alvast bedankt!

Lien

• tat

als je het niet vertrouwd zou ik even langs de shop gaan.

maar zoals ik het inschat zijn het de korstjes waar de “scheurtjes” in ontstaan. dit komt omdat een tattoo een relatief grote wond is en door bewegingen het vel/de korstjes breken waardoor het scheurtjes lijken. niets ergs dus hoort erbij. maar zoals ik al zei bij twijfel gewoon even langs de shop gaan

succes

• *****americanx*****

Hoe verzorg je de tattoo.

Als je het goed verzorgt en hij is goed gezet, krijg je normaal gesproken geen korstjes op je tattoo en al helemaal geen scheurtjes in je tattoo.

Dus vertel eens hoe je de tattoo verzorgt en was dit het advies van je tattoo artiest?

Gr Martin

• Lien

Mij is verteld dat de korstjes normaal zijn (Je maakt inprincipe toch gewoon een klein soort van schaafwondje?), ik niet mag krabben etc.

en ik heb een potje zalf meegekregen.

Ik douche kort en daarna smeer ik een dun laagje. En als mn huid echt droog aanvoelt.

Volgens mij is that all =)

Lien

• *****americanx*****

Ja iedere artiest heef eigenlijk zo zijn eigen advies.

Maar het is belangrijk om de tattoo de eerste 8 tot 10 dg lichtjes vettig te houden en dit kan je doen door om de 3,5 a 4 uur een dun laagje zalf op de tattoo aan te brengen. Waarom zul je, je afvragen wel om dus korstvorming te voorkomen. Korstvorming kan tot kleur verlies lijden en idd mensen kunnen er aan gaan krabben en dit doen dan ook de meeste mensen.

Als je dus de tattoo gedurende 8 tot 10 dagen lichtjes om de 3,5 uur insmeert en hem 2 x per dag wast krijg je ipc geen kortsjes, of de artiest moet te diep hebben geprikt met tattooeren dan kan het wel weer.

Gr martin

• Lien

Paar dagen later en het lijkt nu allemaal goed, huid is aan het vervellen en korstjes zijn bijna allemaal weg =)

• bren

ik heb sinds 2 dagen een nieuwe tattoo laten zetten bij body flair in r'dam.

hier heb ik het advies mee gekregen omdat er een nieuw soort verf is gebruikt. de tattoo de eerste 10 dagen geheel droog te houden. voor je gaat douche wat vaseline er op deze na douche weer verwijderen.

zijn er al meer mensen die dit advies hebben gehad? aangezien ik er ook veel korstjes op krijg door droog houden.