De kunst van het tattooëren leren

• roy

Goedemiddag allemaal,

Ik wil heel graag leren tattooëren.Ik zoek al een geringe tijd naar cursussen of opleidingen,en heb menig forum afgezocht voor informatie en dergelijke.

Ik heb al vele tattoo designs gemaakt,en ben erg met tekenen en ontwerpen bezig.

Nu is mijn vraag of er iemand is die mij het vak kan leren.Of anders een adress waar het wel kan.Ik wil me er 100% voor inzetten,dus alleen serieuse reacties graag!

Groetjes,

Roy

• Tattooz

Ga met al je werken bij studios langs waar jij het gevoel hebt waar je zou kunnen groeien als tattoo artiest, dat schiet meer op als dat je hier een oproep plaatts, iedereen plaatst hier een oproep, dat werkt niet. Ga met al je werken overal langs, en overtuig de artiesten. Succes ermee !

• ta2granny

hallo roy..je hebt een lange weg te gaan…je wilt niet weten hoe vaak deze vraag aan ons gesteld wordt..(als je de zoekfunctie er ff bijpakt,krijg je ook aardig wat info)….om heel eerlijk te zijn…maar nu spreek ik alleen voor mezelf…ik doe t niet meer…ik heb leergeld betaald met iemand die precies tzelfde verhaal had en er na een half jaar vandoor ging met machines en naalden…onder mijn naam heeft hij de verschrikkelijkste dingen gekrast…..

Bovendien leidt je in feite je aankomende concurrent op,dus veel tattooshops zitten niet om leerlingen te springen…wat ik maar zeggen wil…hou rekening met eindeloze afwijzingen,ook al kun je nog zo goed tekenen.

Meestal werkt t zo..je laat bij je favoriete shop je flash zien en als ze t goed vinden dat je daar rondhangt,maak je dan ‘onmisbaar’…in de praktijk maakt de hangaround de wc's schoon…voorziet de klanten van goeie raad en koffie..ruimt op..luistert naar de flauwe grappen van de tattooeerder(en lacht er ook om;)) en neemt de telefoon aan..Geef in die tijd je ogen goed de kost..van kijken hoe iemand werkt leer je erg veel…

ook zijn er shops die zich riant laten betalen om iemand op te leiden….en dan heb je nog kans bij een shop die een regeling met de gemeente heeft om iemand op te leiden met subsidie….ik zou zeggen..als je dr echt je werk van wilt maken..laat je dan niet te gauw ontmoedigen en zet door…veel geluk..groetjes..ta2granny