dikke buitenlijn

• red sonja

Sinds eind januari 2006 heb ik op mijn onderrug een tattoo.

Nu eind april heb ik nog een buitenlijn die dik aan voelt net of ik de tattoo nog maar een weekje heb…..voelt aan of er nog korstjes op zitten.

Hoe komt dit en hoe kom ik er van af…..of wat doe ik hier aan??????

wie o wie kan hier een antwoord op geven?

• sveijk

Een tattoo die bij mij 20 jaar geleden in rotterdam (op de kaap, ja) erop gezet is heb ik nu nog dat zo'n 2 a 3 keer per jaar een dag of 2 de lining dikker is en dat het een weinig jeukt. Dat is ook de enige tattoo die dit heeft, van de vele andere heb ik totaal geen last.

Volgens mij is het gewoon een lichamelijke afweerreactie, hoe het precies werkt tsja, van nature hoort er geen inkt in de huid te zitten. Het komt en het gaat zowel zomers als in de winter. Het lijkt mij toch iets te maken te hebben met het soort inkt wat gebruikt is met name de grootte van het pigment.

• ToeTagTattoo

lijkt mij meer op dik littekenwevsel van het zetten van de tattoo. dus vlink wat te diep en/of te hard gewerkt met de huid. had niet moeten gebeuren. liteken kunnen dus soms ook opzwellen en beginnen te jeuken omdat er inkt in huidlagen is gekomen waar het niet hoord… jammer

• red sonja

ff voor alle duidelijkheid………………..de dikke buitenlijn jeukt niet…….het voelt alleen aan of er een korst op zit.bvd.

• Dieneke

Bij de nieuwe tattoo's (regelwetgeving nieuwe kleuren) zal de kans van opzwellen in de zomer minimaal zijn. Vele jaren geleden zat bv. in rood mercurie(?) dit zorgt vaak zelfs na 20 a 30 jaar nog voor het opzetten van de rode kleur vooral nadat je in de zon bent geweest.

De verdikkingen veelal te zien bij tribal is toch omdat de tattoeist zo graag in een keer alles helemaal zwart wil hebben.Dus gaat met soms te lang, en te veel op een plaats kleuren met als resultaat dat het weefsel beschadigd en men dus lidtekenweefsel creeert.