leren tekenen

• melissa

Ik vraag me af waar ik zo kan leren tekenen als de meeste tattoo kunstenaars doen. Het is toch een bepaalde stijl die je jezelf eigen moet maken.

Wordt er nagetekend? Uit het hoofd? Zijn er opleidingen voor? En dan heb ik het niet over het zetten van de tattoos zelf maar puur over de tekeningen.

Graag wat tips over hoe ik mezelf dit kan aanleren.

• RED HOT TATTOOS

Tekenen krijg je van papa en mama mee, zit in je genen. Je kan wel iets van teken lessen leren maar talend krijg je gratis.

Ik wel teminste, misschien bij anderen is het anders

• ***** Intiem *****

je hebt het of je hebt het niet , sommige denken het te hebben maar hebben niets.

Pas me verder aan bij RED HOT TATTOOS.

• *****Klaus Ringmaster*****

Hallowaa.

Leren tekenen is geen enkel probleem, kijk maar eens op :

http://www4.loi.nl/Hobbyenvrijetijd/Creatief/PRD_000142?title=Illustratief%20tekenen

Wat je echter niet kunt leren, en daar komt dat talent om de hoek kijken, is creativiteit. Je bent creatief of je bent ‘t niet! Zelf ben ik helemaal niet creatief, maar ik kan wel aardig (van een voorbeeld of door een opdracht) tekenen. Geef je me echter een wit vel papier, en een uur de tijd om zelf iets moois te verzinnen, dan gaat dat uur voorbij, en m’n papier blijft blanco.

Gelukkig ken ik een aantal mensen die schandalig mooi kunnen tatoeëren, maar die een broertje dood hebben aan tekenen, dus voor een carriëre in tattoo-land hoeft het geen belemmering te zijn als je niet goed kunt tekenen.

Groetjes, Klaus.

• RED HOT TATTOOS

LOL, Tuurlijk moet je kunnen tekenen om goede tattoos te kunnen leveren

• ToeTagTattoo

lol

ik denk dat iedereen van alles kan leren. somige hebben het wel lastiger dan anderen maar ik denk het is onzin dat sommige mensen gewoon met een gave op de wereld komen… met wat je als baby of kleinkind geprikkelt word is wel van groter belang. ik heb ook ooit hardcore gezuigt en ik ken een heele boel anderen die een goede “learningcurve” hebben, als je hun goede oefeningen geeft.

anyway

heele goede site:

http://www.drawright.com/

verder gewoon alles goed bekijken wat je leuk vind om te zien, en probeer te snappen wat het precies is, wat het zo antrekelijk maakt.

als je het echt over het tekenen voor tattoos hebt, daar zijn een hoop dingen die je moet begrijpen zo als: anatomie & dynamic

kijk uit naar kunstboeken over jugendstil (mucha) en bekijk gewoon de natur heel goed je ziet somige dingen altijd terugkomen. er zijn vormen die bijna altijd werken . ik leg het niet gedetaileert uit…

blablabla het is in ieder geval leerbaar als je het wil, alleen mensen die denken dat ze van alles al goed genoeg kunnen leren niks…

• george madblack

jep toe tag heefd helemaal gelijk er zijn er genoeg die denken dat ze alles kunnen . ken je beperkingen en sla er geen geld uit zoals er al velen doen . ik doe bijvoorbeeld geen portretten ik vind me eigen daar niet sterk genoeg in dus stuur ik mensen door naar collega,s die daar in mijn ogen beter in zijn

• Harmpie

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ken je beperkingen en blijf binnen je mogelijkheden!

george madblack schreef:

>

> jep toe tag heefd helemaal gelijk er zijn er genoeg die

> denken dat ze alles kunnen . ken je beperkingen en sla er

> geen geld uit zoals er al velen doen . ik doe bijvoorbeeld

> geen portretten ik vind me eigen daar niet sterk genoeg in

> dus stuur ik mensen door naar collega,s die daar in mijn

> ogen beter in zijn