ongeloofelijk maar waar.....

• diel

Zaterdag j.l. loop ik gezellig rond op de witte markt in heinenoord

gezellig op de markt. plots zie ik daar een kleine tattooshop, tattoo sjors,

leuk denk ik ff kijken.

Maar tot mijn grote schrik contateer ik het volgende: hij zet de carbon al zonder handschoenen aan, maar ja okee, daarna zie ik dat de tattoo aparaat niet is verpakt, ook het snoer is niet verpakt, en tot mijn grote schrik ook niet de spuitbus.

Ik ben toch maar eens gaan vragen waarom hij dit niet doet tegen kruisbesmeting,

allemaal onzin zegt hij, en graait nog eens in de uierzalfpot die hij naar eigen zeggen ook weer zal gebruiken bij de volgende klant, ik doe toch nieuwe handschoenen aan zegt hij en ik gebruik disposebels. Ik vraag aan hem hoe het mogelijk is dat hij met deze werkzijze in het bezit kan zijn van een ggd rapport.

heel simpel was zijn antwoord je geeft ze een bak koffie en schuift wat onder de tafel en ziezo geregeld.

alle regels die er zijn, daar kun je de helft van vergeten dat is allemaal onzin, als je je hieraan houdt kun je nooit voor jezelf werken.

en ja de ggd is ook erg duur kost wel 450 euro als ze langskomen, hallo we praten hier wel over mensen waar je mee moet gaan werken…

ik vraag nog eens verder je gebruikt dus ook de spuitbus gewoon weer bij de volgende klant, ja hoor geen probleem terwijl hij met zijn handen nu de prullebak opent en het doekje weggooit.

alweer een hele foute handeling nu heb je de prullebak besmet.

ach ja die regels zijn er niet voor hem blijkbaar.

Ik zie de vrouw nu ineens niet meer zo lachend op de stoel zitten

Hij vertelde haar net ik heb goed en slecht nieuws voor je je bloed en nee het is niet blauw.

dit betekent dus dat de uierzalfpot, de spuitbus en de prullebak allemaal besmet zijn met wie weet de engste ziektes.

ik ben erg geschrokken dat dit gewoon mag en zelfs een ggd rapport heeft liggen

Ik als beginnend tattooeur die alles volgens de regels doet en dus nog flinkt spaart voor de autoclaaf b enz en daarom nog geen mens heeft aangeraakt totdat ik volledig alles volgens de regels kan doen en dus mijn hele kamer laat verbouwen met een aannemer zodat ik aan alle regels voldoe voordat ik begin

ben toch erg beduusd dat dit zo makkelijk word toegestaan.

ik wens die vrouw dan ook alle goeds toe en laat je aub testen

je weet maar nooit.

Sorry tattoo sjors maar ik kan voor je werkwijze geen goed woord over hebben

je neemt zoveel risico met andermans leven, dit kan gewoonweg niet.

http://tattoosjors.theanimal.nl/

• Michel

Tattooeert deze vent vanuit een rijdende vrachtauto ofzo? Dit is echt niet om aan te zien!!!!

• *****Klaus Ringmaster*****

Je moet 't me maar niet al te kwalijk nemen dat ik dit hele verhaal met een fikse dosis zout neem.

Dat de man over een GGD rapport beschikt geloof ik al helemaal niet. Ten eerste omdat de GGD helemaal nog niet komt controleren omdat de GGD zelf nog niet weet waar ze aan toe zijn op het gebied van regelgeving, en ten tweede vanwege dat verhaal over die bak koffie en “iets onder de tafel”. Wat een onzinverhaal.

Klaus.

• diel

tja toch lag er achter glas danwel een ggd rapport, of die echt is weet ik ook niet

ik denk dat het eerder is om zijn klanten gerust te stellen.

en als jij zegt dat ze niet langskomen dan zal deze denk ik nep zijn.

geloof me ik maak zon rapportje zo na zonder moeite…

diel

Zijn GGD rapport is voor mij net zo waardevol als gebruikt toiletpapier. Wij hebben hier ook mensen gehad die niet tevreden waren over z'n werk en over z'n werkwijze, maar die even zo vrolijk weer naar hem terug gaan voor de volgende tatoeage.

Dat er nog steeds mensen naar ‘m toe gaan omdat ie zo lekker goedkoop werkt, en niet omdat z’n werk zo fantastisch mooi is zegt natuurlijk ook wel wat over z'n klanten. Zulke mensen verdienen ook eigenlijk geen tatoeërder die wel volgens de regels werkt. Ze hoeven hier in ieder geval niet te komen om de rommel op te laten knappen, want daar beginnen we niet aan. Ten eerste vinden ze 't opknappen toch te duur, en ten tweede hebben we daar helemaal de tijd niet voor.

Groetjes, Klaus.

• diel

maar als de ggd niet kontroleert klaus hoe kan dit dan:

Tattoo hans wordt door zowel de G.G.D.Flevoland als de NED.TATTOO BOND gecontroleerd.

Het rapport van de G.G.D. hangt in de shop.

Vraag er naar als je bij ons in de shop bent.

We leggen je graag het een en ander uit.

• diel

Wat is nu eigenlijk de waarde dan van zon ggd rapport?

diel

Je kunt vrijwillig door de GGD gecontroleerd worden, maar dat is dan volgens de richtlijnen die de GGD Amsterdam op dit moment hanteert. Een vrijwillige controle kost in mijn regio ongeveer 2000 euro (dat was het de laatste keer dat ik daar naar geïnformeerd heb), maar dat verschilt nogal per regio. Dat een tattooshop, die alleen op zaterdag open is, over een keuringsrapport van de GGD beschikt is een (op z'n zachtst gezegd) onwaarschijnlijk verhaal. Ten eerste omdat de te maken kosten niet opwegen tegen dat kleine beetje geld dat hij daar op die ene dag omzet, en ten tweede omdat een blinde kan zien dat zijn shop op geen enkel punt van de regelgeving aan deze regelgeving voldoet. Dat er dan ook nog beweert wordt dat die GGD ambtenaren corrupt zijn (“iets onder de tafel”) zegt mij genoeg.

Dat tattoo Hans over een GGD rapport beschikt (of zegt te beschikken) zou me helemaal niks verbazen. De GGD in zijn regio wil namelijk graag helpen om het voor de klanten van de tattooshops veiliger te maken.

Groetjes, Klaus.

• diel

Bedankt weer voor de informatie klaus, zoals ik als schreef ben ik ook een shop aan het opzetten vanuit huis, maar ik wil wel graag volgens de regels beginnen, het beste lijkt mij dan toch om dit volgens de regels van de ggd amsterdam te doen, wat vinden jullie….maar ik hoef het dus niet na te laten kijken door de ggd als ik het goed begrijp…?

wat raad je me aan om te doen?

Het beste advies (en dat meen ik echt vanuit de grond van m'n zondige hart) dat ik je kan geven is: Wacht op de nieuwe richtlijnen, en vooral op de invoering hiervan. Volgende week wordt hierover in de Tweede Kamer vergadert, en er kan nog van alles gebeuren.

Laat je in geen geval door collega's of groothandels aanpraten dat je een bepaald artikel wél of niet moet kopen. De tattoowereld zoals ik die ken, (en ik loop al een slordige 30 jaar mee) kan namelijk altijd een oplossing vinden voor ieder probleem waarmee de overheid ons op wil zadelen. Ook voor de sterilisatienorm NEN 13060 (de norm die je haast verplicht om een B autoclaaf te kopen) heeft de tattoowereld natuurlijk al lang weer antwoorden klaar. En zo ken ik meer voorbeelden. Die ik natuurlijk geen van alle op dit forum ga zetten, want “de vijand” leest hier ook mee.

Groetjes, Klaus.