Heij die Marieke,
wat een leuk idee dat je voor je vriend zo een origineel ontwerp zoekt. Maar je verteld niet welk soort gorilla.
Tegenwoordig bestaan er nog vijf soorten Homininae (twee gorilla's, de bonobo, de chimpansee en de mens), maar zo'n 30000 jaar geleden leefde er op Flores nog een andere soort, de Floresmens (homo floresiensis), terwijl er nog steeds geruchten rondgaan dat er homo erectus-achtige figuren rondlopen (voor alle duidelijkheid hier bedoel ik niet albert vd linde en zn boulevard crew mee). De homo is met twaalf soorten het grootste geslacht. Ze worden ingedeeld in twee tribus: de Gorillini voor de gorilla's en de Hominini voor de chimpansees, mensen en andere fossielen.
Dus geef nog even aan welk soort je het liefst getekent krijgt?
O, ja moeten ze een speciale houding aannemen? Bv dat ze naast elkaar zitten of wat ook leuk is dat ze naast elkaar liggen en je dan zo heel lief aankijken. Dat de ene een beetje vochtige oogjes heeft. Zo van verliefdheid. Zo een echt vertederende houding.
Of dat de andere met de banaan van de ene speelt en dat die banaan dan een beetje vochtig uitziet van het likken. Of dat ze met elkaars nootjes aan ht spelen zijn dat is ook wel leuk. Dat doen ze namelijk heel graag.
En voordat ik het vergeet hoe groot heb je ingedachten? 5 by 5 cm?
Dus even je opdracht iets uitgebreider omschrijven. Ik heb potlood en papier al klaar liggen . . .