Tattooshop

• Mark

Na lange tijd van angst voor het nemen van een tattoo en eindelijk een besluit genomen te hebben, ben ik erg geschrokken van die man in de tattooshop. Hij wilde gelijk een afspraak maken om iets uit de hand te zetten. Ben hier zo van geschrokken dat ik gelijk niet meer durfde. Het is toch normaal dat je voor de tijd doorspreekt wat je wilt en dat er eerst een afdruk gemaakt wordt? Weet iemand nog een goede tattooshop uit de omgeving van Hoogeveen en ervaringen daarmee?

• *****americanx*****

Hallo Mark.

Idd je hebt gelijk als je zegt dat er van te voren enige dingen worden besproken alvorens men iets gaat maken, maar als er een tekening of een afdruk gemaakt moet worden dan moet er idd ook een afspraak worden gemaakt en bij de meeste shops ook een aanbetaling worden gedaan.

Waarom een aanbetaling bij de afspraak, een artiest moet van de tekening meestal een lijnen tekening maken(als hij die er niet bij heeft) en van die lijnen tekening een soort van blauwdruk(afdruk), dit kost de artiest tijd om te maken en stel je voor jij denk op het laatste moment van, ja ik durf toch niet of je hebt ineens het geld er niet meer voor, dan heeft de artiest voor niks zijn tijd verdaan door die afdruk + lijnen tekening te maken en hier is de aanbetaling voor om die tijdskosten te compenseren dan.

Maar het is dus heel normaal dat er als er een ontwerp is uitgezocht er een afspraak wordt gemaakt en een gedeelte van het bedrag wordt aanbetaald.

Voor een studio kan je de tattoo pagina raadplegen bij studio's Drenthe.

Gr Martin

• RED HOT TATTOOS

Dit moet geen probleem zijn als je in goede handen bent. Een beetje artiest kan namelijk tekenen. maar pas op! Er zijn natuurlijk ook (artiesten) die kunnen alleen maar plaatjes over trekken. Ik persoonlijk doe bijna niet anders dan freehand, en met suc6 voor al bijna 11 jaar.

kijk dus wel eerst naar zijn of haar fotowerk, ook hier opgepast want er zijn er bij die foto's van andere gebruiken.

Aanbetaling voor een afspraak vindt ik persoonlijk onzin, doe je namelijk ook niet bij tandarts. een beetje artiest heeft het druk genoeg dus hoeft zij klanten niet op deze manier te binden. ( misschien is ie wel bang dat ze naar concurent gaan ? )

ps doe eerst goed je eigen huiswerk. ga naar verschillende shops om te kijken wat jij het beste vindt. En zolang ze tekenen op je huid met stift dan is er nog niks aan de hand. Je kan dus nog steeds opstaan.

• Tebori

Toch denk ik dat aanbetaling een goed idee is dit geld dan alleen voor nieuwe klanten , je weet nooit zeker of iemand komt opdagen en je reserv. toch tijd voor iemand.

Als ik bij de tandarts niet kom opdagen stuurt hij mij gewoon een rekening.

• Tattooz

Precies.

• ToeTagTattoo

ik deel mijn mening ook met tebori. het gebeurt veel te vaak. elke keer als je denkt “ok ik doe een uitzondering voor je” ben je bijnah elke keer de lüll…

• Jessica

Lucky 7 in Assen ?

• RED HOT TATTOOS

Misschien wel , ik heb het nog nooit gedaan. en werkt ook prima. Als het alleen om de gereserveerde tijd gaat begrijp ik het, maar niet om voor tekenen want dat is toch meestal zo gebeurt.

misschien moet ik dit ook wel gaan doen, maar meestal gaat het om 3 klanten per jaar die je een keertje laten zitten. En dat zijn je bekende klaten ook nog.!

• ***** Intiem *****

Ben hier volledig met je eens Red Hot Tattoos.

Hier betaald men pas al ze de tattoo hebben , dus aanbetalen vind ik dikke onzin.

Ik werk wel op afspraak , maar teken pas als de klant er is.

En ik ben zeker niet bang voor de concurent hihihi , ieder zijn eigen keuze toch waar men heen wil. ( LOL )

M.v.g. Roelf

• RED HOT TATTOOS

Ik dacht al ben ik de enige die ze niet laat aanbetalen. Ik ging vanmiddag bijna twijvelen toen ik een afspraak moest maken.

maar ik doe liever alles nog steeds op goed vertrouwen, en als de klant denkt dat ze ergens anders beter uit zijn of goedkoper, dan moeten ze dat maar doen.