tattoo kleur

• Frank

Hallo,

ik heb een vraag over de kleur van een tattoo. Gaat deze na verloop van tijd verkleuren of houd deze de kleur vast. Ik zie wel eens foto's van tattoo's die een vaal groene/blauwe kleur hebben wat ik niet zo mooi vind. Is dit de oorspronkelijke kleur of is dit het gevolg van verkleuring? Ik zou namelijk wel een (zwart gekleurde) tattoo op m'n rug willen laten zetten maar als die na een paar jaar (??) erg gaat verkleuren dan weet ik het nog niet. Ik bedoel, de tattoo moet in mijn ogen wel mooi blijven.

Bedankt,

Frank

• Magic

Voor zover ik weet blijft zwart zwart. Mijn vriend heeft genoeg tattoo's, zowel kleur als zwart. Het enige wat je ziet is dat de tatoo's die er al een aantal jaren op staan wat valer zijn dan zijn laatste die er nog geen jaar op staat. Maar de kleuren zijn nog wel de kleuren die het origineel ook waren.

groetjes Magic

• Frank

Magic, dank voor de info. Kun je een tattoo ook opnieuw laten kleuren? Ik kwam net een site tegen waar ze opnieuw kleuren aanbieden.

• bart v a

op laten knappen of bijkleuren kan idd, …

• ToeTagTattoo

in theorie kan een tattoo altijd heel mooi blijven als het nooit met zonlicht in aanraaking komt. maar dat is theorie. het is wel het beste om direct zonlicht (en alle anderen UV stralingen) over langere perioden te vorkomen. UV straling laat je huid sneller ouderen (is dat een word?) dus die beweging van de cellstruktur van je huid gaat sneller. die inkt beweegt allemal mee en woord vaager. het UV-straling vernietigd zelfs kleurpigmenten. bij sommige kleuren gaat dit process sneller (rood en paars bij voorbeeld) en bij anderen langsamer (zwart, blauw, groen, wit)…

ik heb een vertaaling van een van mijn engelse texten gekreegen (nogmals bedankt!) die zal ik hier ook ff posten, is iets meer uitgebrijd maar misschien wel interessant:

Waarom beschadigt de Zon Tatoegeringen?

Een Tatoegering maakt niet natuurlijk los en verandert het kleur en scherpte. Al dit gebeurt wegens de blootstelling aan de zon! De blootstelling van de zon evenaart zonschade, of u het of niet realiseert. Om het rechtstreeks te worden:

De cellen van Langerhans, een type van vertakte cel, zijn aanwezig door de epidermis, maar meestal gelegen in laagspinosum. Tijdens zonblootstelling, zullen vele cellen Langerhans apoptosis ondergaan (een type van celdood waar de cel apart in vele kleine fragmenten) breekt terwijl anderen in dermis migreren en een minder belangrijke ontstekingsreactie voorkomt. De ontstekingsreactie is niet beperkt tot de epidermis, maar ook impliceert dermis. Een dergelijke reactie veroorzaakt de rekrutering van meer phagocytic immune cellen aan het gebied.

Met de aanwezigheid van groter dan normale hoeveelheden migrerende phagocytic cellen, stijgt de kansen van inktbeweging, waarbij het langzaam verdwijnen van de tatoeering wordt versneld.

• Frank

Hallo,

als ik een tattoo laat zetten dan wil ik deze op m'n onderrug. Tijdens het zwemmen zal de zon er wel op schijnen, anders niet zo veel denk ik.

Bedankt,

Frank

p.s.

sneller ouderen (is dat een word?) Nee, niet in deze context. Met ouderen bedoel je oudere mensen. Je moet hier verouderen gebruiken.

• ToeTagTattoo

ok goed om te weten voor de volgende keer… dank!