na plaatsing...in plastic?

• Friessie

hey allen,

ik heb zojuist de zoekfunctie al ff gebruikt, maar niks nuttigs gevonden.

een vriendin van me gaat een tattoo laten zetten maar bij de shop waar ze heen gaat “wikkelen” ze de tattoo in met plastic folie…folie moet dan ook wel een uurtje of 6/7/8/9/ blijven zitten!

ik heb zelf 3 tattoos maar dat was altijd ff een stuk keukenrol erom en goed in 't vet.

gevoelsmatig klopt dat inwikkelen niet..bedoel, de tattoo kan niet luchten enz.

waarom doen tattooshops dat en wat zijn de evt. voordelen ervan?

het lijkt me logisch(er) om ff stukje keukenrol te doen tegen 't “zweten” van de inkt, maar daarna wel die boel luchten!!

wie geeft het antwoord :D

grote dank!!

Friessie

• ToeTagTattoo

je kunt het heel uitgebreid op mijn site bekijken http://www.toetagtattoo.com/healing2nl

het is echter normaal om het in folie intepakken. dat er geen lucht aankomt is beter (!) voor de verse wond. die info die je op deze site vind is samengestellt met een dermatologisch onderzoek op tatoeages en lichte brandwonden. de uidgebrijde bericht is wel in het engels maar ook wel heel interessant.

• Harmpje m z harpje

De Keukenrol is iets van 20 jr geleden . . . Onwetend kon men niet zondigen!

grootste nadeel was dat als je thuis was, de keukenrol vastgeplakt aan je tattoo zat. Bij ht verwijderen vd keukenrol trok je wondjes in je tattoo en die begon dan opnieuw te bloeden !

Het verhaal vd plasticfolie staat verder uitgebreid op de zeer informatieve toetag website.